SEO hulp, waarom eigenlijk?

SEO hulp

SEO hulp voor dienstverleners in de vorm van persoonlijke begeleiding per Skype of in Heiloo. Of SEO hulp door het plaatsen van je blogposts en het aanbrengen van een sterke structuur uit te besteden.

Inhoud

Voor je gemak vind je hier een aanklikbaar menu.

Hiermee kun je springen naar het onderwerp dat je interesseert.

SEO hulp

 

SEO hulpResultatenReviewsContact

SEO voorbereiden en optimaliseren

Je kunt je website SEO voor laten bereiden.

Of je kunt een SEO voorbereide website kopen.

Allebei zijn goede zetten. Maar dit is niet hetzelfde als SEO optimalisatie. SEO optimalisatie kan pas op het moment dat de teksten geplaatst gaan worden.

Langetermijnstrategie

SEO optimalisatie is een langetermijnstrategie.

En hoewel het noodzakelijk is dat technische kant van je website in orde is, komen de resultaten door wat je op je website zet en hoe je het op je website zet. Wat je publiceert en hoe je het publiceert.

SEO hulp, waarom eigenlijk? was last modified: by

Wat is SEO?

SEO is het vindbaar maken van je webpagina’s voor mensen die zoekmachines gebruiker. We gaan het dus niet hebben over optimalisatie voor de zoekmachines, maar voor de mensen die deze zoekmachines gebruiken. Zo wordt je website vindbaar in de organische zoekresultaten. Organische zoekresultaten zijn de gratis zoekresultaten.

SEO hulp, waarom eigenlijk? was last modified: by

Persoonlijke zoekresultaten

Hoe vaker je je website zoekt, hoe hoger Google ‘m zal plaatsen. Google geeft persoonlijke zoekresultaten en als jij je eigen website wilt vinden in de zoekresultaten, dan geeft Google je website een hoge positie.

Maar dat doet hij alleen als jijzelf die zoekopdracht geeft. en dat is niet interessant. Als iemand anders dezelfde zoekopdracht geeft doet hij dat niet. Je hebt hier dus niets aan en het zegt helemaal niets. Het kan hierdoor lijken alsof je website het best goed doet, terwijl hij in werkelijkheid helemaal niets voor je doet.

SEO hulp, waarom eigenlijk? was last modified: by

SEO hulp voor dienstverleners

Dienstverleners vertellen me vaak heel eerlijk dat ze bang zijn voor SEO en de concurrentie. Dat hoeft niet zo te blijven want ik kan je leren wat je weten moet en ik beloof je dat er een wereld voor je open zal gaan. Je zult ontdekken dat het veel gemakkelijker is dan ooit gedroomd had.

Maar als je er geen zin in hebt en SEO je helemaal niet interesseert, ook dan is er geen man overboord want je kunt het ook door mij laten doen. Dan moet je natuurlijk wel een beetje meewerken.

SEO hulp bied ik niet aan iedereen. Deze SEO hulp is bedoeld voor dienstverleners: je hebt een WordPress website en daar staat een blog op. Alleen voor dienstverleners. Denk hierbij aan coaches, trainers, advocaten, therapeuten etc. etc.

Misschien heb je ook een webshop waar je een klein product verkoopt, een boekje of zoiets, maar dat is een bijproduct. Het is niet je doel om met je webshop je brood te gaan verdienen.

Ik kan je helpen in de vorm van een training zodat je leert wat je weten moet en het daarna zelf kunt, of je kunt het aan me uitbesteden.

SEO hulp, waarom eigenlijk? was last modified: by

 

Organische (gratis) zoekresultaten

Wat zijn organische zoekresultaten

Als we het over SEO hebben dan hebben we het over het vindbaar maken van je website in de organische zoekresultaten. Organische zoekresultaten zijn de zoekresultaten die je te zien krijgt als je een zoekopdracht intikt.

Je ziet dan bovenaan een paar advertenties en daaronder een lange rij organische zoekresultaten. Hier kun je lezen over de verschillen tussen de betaalde Google advertenties en de organische zoekresultaten

Hieronder kun je zien wat er kan gebeuren als je gaat optimaliseren.

Succes binnen een maand

Eerste bewijs

Niets is zo overtuigend als een bewijs, daarom zal ik je laten zien wat er kan gebeuren. Het bewijs: SEO met resultaat: een spectaculair succes binnen een maand.

Hieronder een screenshot van een grafiek uit Google Search Console van een website waar ik aan gewerkt heb om vindbaarheid in de organische zoekresultaten te verbeteren.

Grafiek

grafiek SEO

Ik heb in deze grafiek, na afloop van het werk, de klikken van 2 periodes vergeleken. “Klikken” betekent het aantal malen dat mensen vanuit de zoekresultaten deze website gekozen hebben om te bezoeken.

Periode 9 oktober 2016 – 5 november 2016, in de grafiek zie je deze periode als de stippellijn onderaan. Je kunt hier zien dat de stippellijn gedurende de hele periode onder de 200 zat. Het grootste deel van de tijd bleef hij zelfs onder de 100.

Periode 6 november – 3 december 2016, in de grafiek zie je deze periode als de doorgetrokken lijn bovenaan. En dan zie je dat het aantal bezoekers in deze tweede periode fors toenam tot boven de 400 of tot boven de 500. Als je een blog hebt kan dat.

Op dag 16 zie je zelfs een piek van 667 klikken. Dat is een verschil van maar liefst 590 klikken t.o.v. het magere aantal van 77 klikken van de maand daarvoor.

SEO hulp, waarom eigenlijk? was last modified: by

SEO hulp

Toename van klikken

Tweede bewijs

Ook hier hebben we het over het aantal clicks vanuit de organische zoekresultaten en ook hier vergelijk ik 2 periodes. Om dit verschil te maken heb ik niet eens veel hoeven te doen.

seo vergelijking klikken

SEO hulp, waarom eigenlijk? was last modified: by
Optimalisatie van een pagina

Derde bewijs

Dit het resultaat van het optimaliseren van een specifieke pagina:

SEO pagina optimaliseren resultaat

De pagina waar het hier om gaat stond al heel lang op het web, maar hij deed niets voor de eigenaar van die website. De gemiddelde positie was in de periode van 6 januari t/m 12 januari positie 94.

Nadat de pagina geoptimaliseerd werd steeg hij in de week daarna onmiddellijk naar gemiddelde positie 5.

Positie 5 is niet genoeg om heel veel bezoekers naar de website te brengen. Daarvoor moet de positie 3 of hoger zijn.

Maar positie 5 is wel een veel gemakkelijker startpunt dan positie 94 als je naar positie 1 wilt. Positie 5 betekent dat je al wel op de eerste pagina van Google staat.

SEO hulp, waarom eigenlijk? was last modified: by

 

Reviews

Tanja Cavaljé

Onderwerpen: E-mailmarketing, Zoekmachine optimalisatie, Marketing

Samenwerken met Judith is een cadeautje. Ze is mijn vraagbaak voor e-mailmarketing in het algemeen en MailChimp in het bijzonder. Ook volg ik een jaartraject scholing bij Judith. Daarin deelt ze haar kennis op het gebied van SEO en marketing. Op een manier die bij Judith past: duidelijk, praktisch en gul. Jammer dat er geen zes sterren zijn op Google.

Tanja Cavaljé , Vlinderss
Tanja Cavaljé
SEO hulp, waarom eigenlijk? was last modified: by
Karin de Knegt

Onderwerpen: E-mailmarketing, Zoekmachine optimalisatie

Eerder heeft Judith mij prima geadviseerd en geholpen met het opzetten van nieuwsbrieven in MailChimp. De afgelopen periode heeft ze uitstekend werk verricht door mij wegwijs te maken in de wereld van SEO.

Judith legt heel helder en stapsgewijs de elementen van SEO uit. Door met Skypesessies te werken ben je direct met de toepassing van SEO bezig. Daarbij biedt Judith haar diensten op maat aan: in jouw tempo en op het moment dat het jou uitkomt. Heel plezierig!

Karin de Knegt
SEO hulp, waarom eigenlijk? was last modified: by

SEO hulp

Fenny Brandsma

Onderwerp: Zoekmachine optimalisatie

Via Skypesessie met Judith aan je SEO werken, gaat top. Ik krijg precies de informatie die ik nodig heb, Judith legt alles helder en geduldig uit en ze heeft een hele praktische, haalbare aanpak van SEO.

Het is super om zo hulp op maat te krijgen.

Fenny Brandsma, Tekstpaleis
Fenny Brandsma
SEO hulp, waarom eigenlijk? was last modified: by
Marjolijn Engelhard

Onderwerp: Zoekmachine optimalisatie

Ik wilde je laten weten dat mijn sessie met jou om beter vindbaar te worden, vruchten afwerpt. Het is opvallend dat ik ineens allemaal vragen krijg voor workshops pottenbakken en cursus pottenbakken. Leuk dus!

Marjolijn Engelhard, Atelier Marjolijn Engelhard
Marjolijn Engelhard
SEO hulp, waarom eigenlijk? was last modified: by
Ammy van Bedaf

Onderwerp: Zoekmachine optimalisatie

Judith, dankzij jouw kennis en inzet ben ik enorm gestegen in de zoekresultaten! Ik wist niet dat er zoveel te verbeteren was aan een website. Je hebt enorm veel kennis en vindt elke keer een oplossing. Heel bedankt daarvoor!

Ammy van Bedaf, Loslaten.nu
Ammy van Bedaf
SEO hulp, waarom eigenlijk? was last modified: by

Contact

Wegens vakantie gesloten t/m 17 augustus

Judith de Vries inbound


SEO hulp, waarom eigenlijk? was last modified: by

Juridische screening

Schrijven over gezondheid

Als je je nieuwsbrief door mij laat maken of als je mij je de artikelen op je blog laat plaatsen kun je hier een juridische screening van je artikel en/of je nieuwsbrief bij inkopen.

Om dit mogelijk te maken heb ik een informeel samenwerkingsverband met een jurist.

Alternatieve geneeswijzen

Niet voor iedere nieuwsbrief of voor ieder artikel op een blog is een juridische screening nodig. Voor sommige beroepsgroepen is een juridische screening echter wel heel erg zinvol. Dit geldt met name als je een alternatieve geneeswijze uitoefent of om een andere reden over gezondheid schrijft.

Wetgeving

Als je een alternatieve geneeswijze uitoefent en je wilt daar iets over schrijven, dan heb je te maken met een lastige en ingewikkelde wetgeving, want je mag niet alles wat je zou willen publiceren.

Dit is met name een aandachtspunt voor mensen die een alternatieve geneeswijze uitoefenen, maar het is niet uitsluitend voor deze mensen van belang.

De wetgeving waar het om gaat geldt ook voor “wittere, gezondere tanden” en “fietsen is gezond”.

Juridische screening

Je kunt problemen met deze wetgeving voorkomen je nieuwsbrief of je blogpost voor publicatie juridisch te laten screenen. Daar hoef je zelf niets aan te doen, als je dat wilt regel ik dat voor je.

Hergebruiken

De gescreende teksten kun je uiteraard hergebruiken.

Als je bijvoorbeeld een artikel voor je blog laat screenen, kunnen we er daarna een nieuwsbrief met een doorverwijzing naar je blog van maken en we kunnen delen van de gescreende tekst gebruiken om er tweets en statusupdates voor Facebook en LinkedIn van te maken.

Wat je krijgt

Door de samenwerking tussen deze jurist en mij krijg jij:

de zekerheid dat je teksten aan de geldende wetgeving voldoen

en zekerheid dat je (web)teksten je geen problemen en toestanden gaan opleveren

hierdoor een professionele uitstraling

Bezuinig hier vooral niet op want de problemen die je kunt krijgen kunnen duur uitpakken.

Kosten juridische screening

Een juridische screening van een artikel op je blog of van een nieuwsbrief is een extra optie. Deze extra optie kost je 15,– euro excl. btw per pagina van maximaal 500 woorden. Je kunt deze optie alleen inkopen per 10 pagina’s tegelijk.

Als je het hoofdartikel van je nieuwsbrief doorplaatst op je blog hoeft het maar eenmaal gescreend te worden en ben je er dus ook maar eenmaal geld aan kwijt.

Voorwaarden

Een bedrag van 15 euro per pagina is natuurlijk niet erg veel, je zult moeilijk een jurist kunnen vinden die voor dit bedrag aan het werk wil gaan. Daarom moet er efficiënt gewerkt worden:

Je koopt deze screening per 10 pagina’s tegelijk in en je betaalt de screening vooraf

Je kunt deze screening uitsluitend inkopen als extra optie als je je nieuwsbrieven door mij laat maken of als je je blog door mij laat onderhouden.

De factuur voor de screening krijg je vooraf rechtstreeks van de jurist.

En de factuur voor het laten maken van je nieuwsbrieven of het laten plaatsen van je blog krijg je per nieuwsbrief nadat je nieuwsbrief verzonden is of nadat je blogpost gepubliceerd is.

Als je ook een e-book wilt laten screenen hangen de kosten o.a. af van het aantal pagina’s, je krijgt vooraf een prijsopgave.

Ook op het blog kun je e.e.a. vinden over de juridische kant van online marketing.

Wat Google zich afvraagt

Als het om SEO gaat dan is er zelfs een punt waar Google specifiek op let bij artikelen die over gezondheid gaan. Hij vraagt zich af:

Zou je de informatie op deze site vertrouwen als antwoord op een zoekopdracht van medische aard of over je gezondheid?

En als Google denkt dat het antwoord op deze vraag “nee” is dan kun je je ranking vergeten.

 

Exclusief voor mijn klanten

De mogelijkheid om teksten juridisch te laten screenen is exclusief voor mijn klanten. Het heeft geen zin me te mailen met de vraag of je de juridische screening ook kunt inkopen zonder mijn klant te willen worden.

SEO hulp, waarom eigenlijk? was last modified: by

SEO hulp: voor wie niet?

Ik kan je niet helpen als je

Geen WordPress website hebt

Of geen blog hebt

Geen zin hebt om te bloggen

Of als het belangrijkste deel van je website een shop is en de rest van je website bijzaak. Daar is niets mis mee en natuurlijk kun je dan ook stijgen in Google, maar dat vraagt een ander strategie dan ik gebruik.

 

Een SEO handleiding voor beginners staat hier, dat is een goed startpunt als je jezelf wilt helpen. En je kunt natuurlijk ook direct naar het blog gaan, naar de categorie over SEO. 

SEO hulp, waarom eigenlijk? was last modified: by

Recente berichten

  1. Ansichtkaart sturen met MailChimp Geef een reactie
  2. Facebook integreren met MailChimp Geef een reactie
  3. Facebook ads met MailChimp Geef een reactie
  4. RSS naar e-mail Geef een reactie
  5. Button in MailChimp Geef een reactie
  6. Zomerschool SEO en MailChimp Geef een reactie
  7. AB testen met MailChimp Geef een reactie
  8. Inschrijfformulier van je nieuwsbrief Geef een reactie
  9. Persoonlijke gegevens verwijderen uit WordPress Geef een reactie