Snel een blogpost schrijve

Snel een blogpost schrijven

Geschatte leestijd: 3 minuten

Snel een blogpost schrijven

Hier doe ik je een paar ideeën aan de hand om snel een blogpost te schrijven.

Als je bloggen hebt gekozen als marketingstrategie, dan is het een goed idee om vooruit te werken. Er zit immers een planfunctie op je blog. Vooruit werken is een uitstekend idee omdat er altijd situaties zullen komen die je marketing vreselijk in de weg zitten.

Dat kunnen nare situaties zijn: ziekte van jezelf of van een naaste. Maar het kunnen ook positieve situaties zijn: je marketing werpt vruchten af en je hebt het razend druk.

In beide situaties is het erg handig als je vooruit hebt gewerkt, want dan weet je zeker dat je marketing in elk geval op een waakvlam doorgaat. Ook als je er niet actief bij betrokken kunt zijn.

Snel een blogpost schrijven

Maar je leest dit nu pas, dus waarschijnlijk heb je niet vooruit gewerkt. Daarom nu een paar ideeen om snel een blogpost te schrijven.

  • 10 manieren om iets te doen.
  • 4 plaatsen om informatie of mensen of wat dan ook te vinden.
  • 7 stappen om een resultaat te krijgen (met wat dan ook).
  • 5 redenen waarom iets niet werkt.
  • 8 zaken die ik mijn klanten altijd vertel.

Dit schud je zo uit je mouw want dit gaat over je vak. Zet er een introductie boven, zet er een call-to-action onder en je bent klaar.

Dit type artikelen is fijn voor je lezers, want het leest lekker snel. En voor jou is het ook makkelijk, want dit type artikelen schrijf je meestal vanzelf op het niveau van een 12-jarige. En dat schrijfniveau wil Google graag van je.

Voorbereiding

Het is ook handig als je je op dit soort artikelen voorbereidt. Want de inhoud heb je vaak al ergens:

  • Leg een ideeën map aan waarin allerlei interessante dingen stopt die eventueel later gaat gebruiken.
  • Kijk tussen de artikelen die je 3 jaar geleden geschreven hebt, daar vind je vast inhoud die je opnieuw kunt gebruiken en misschien kun je het oude artikel zelfs vervangen. Denk er dan aan dat je een 301-redirect maakt.
  • Kijk eens op de website van je concurrent. Niet om iets over te nemen, maar om je te laten inspireren.
  • Herinneringen aan dingen die klanten tegen je gezegd hebben. Het kan ook een goed idee dit soort zaken in een map te bewaren.

Snel een blogpost schrijven hoeft dus helemaal niet zo moeilijk te zijn. Niet elke blogpost hoeft een diepgravende studie te zijn.

Ik ben een Get Clients Now!™ facilitator. Dat is een gestructureerd marketingsysteem. En hierdoor ben ik ook een fan geworden van vooruit werken.

Een goed marketingsysteem omvat uiteraard meer dan alleen bloggen. Daar horen ook andere zaken bij, bijvoorbeeld netwerken. Zou je het leuk vinden om te linken op LinkedIn?

Judith de Vries

Judith de Vries

Get Clients Now!™ facilitator

Mailchimp expert, MailerLite expert, SEO

Gepubliceerd op: 18-10-2021
Voor het laatst bijgewerkt op: 29-10-2021

Categorieën en tags bij dit bericht