Leestijd: 3 minuten
Persoonlijke contacten op LinkedIn
Op LinkedIn kun je een enorm zakelijk netwerk opbouwen. Maar wat nou zo jammer is, is dat de meeste mensen niet verder gaan dan iets te publiceren voor dat netwerk. Maar persoonlijke contacten op doen gewoon veel meer voor je dan publicaties. Daarom: creëer persoonlijke contacten op LinkedIn. En dat kan heel gemakkelijk op LinkedIn.
Persoonlijke contacten op LinkedIn: netwerk creëren
Op ieder profiel op LinkedIn kun je leuke verhalen lezen over wat iemand doet. Maar wat kan die persoon betekenen voor jouw doelgroep? Werkt je contact misschien voor dezelfde doelgroep als jij, maar doet hij of zij iets heel anders?
Dat kun je vragen. Vraag gewoon eens: wat doe je precies en voor wie doe je dat. Vraag eens “welke problemen los je op, wie zijn je klanten en wie kan ik naar je verwijzen?”.
En dan heb je nog niets over jezelf verteld. Je hebt alleen maar gevraagd wie je naar de ander kan verwijzen. Maar reken maar dat je dan de aandacht van die ander trekt en dat die ander je ziet staan.
Want ken jij iemand die het niet fijn vindt als een relatie zich ontpopt tot ambassadeur en klanten gaat sturen?
Gerelateerd: Website toevoegen aan LinkedIn profiel

Kansen om te ondernemen!
In de workshop doelgericht netwerken die ik bij Judith volgde ben ik netwerken heel anders in gaan zetten. Ik ben anders gaan aankijken tegen vragen en reacties van mensen die ik eerder als “lastig” kon ervaren. Nu zie ik deze juist als kansen om te ondernemen! Claudia van Wezel, Praktijk de Groeisprong De workshop waar …
Als je mensen uitnodigt
Als je mensen uitnodigt om een connectie te maken, zorg dan ook dat je altijd een persoonlijk berichtje meestuurt.
Je kansen dat mensen je uitnodiging accepteren stijgen exponentieel door een persoonlijk bericht. Let hier dus op en laat dat standaard bericht voor wat het is. Je vindt het zelf toch ook niet boeiend als mensen je een standaard uitnodiging sturen?
Gerelateerd: LinkedIn URL aanpassen
En ditzelfde geldt natuurlijk als mensen je via LinkedIn een berichtje sturen. Negeer dat niet, maar reageer er op.
Kies iemand uit je netwerk
Kies eens iemand uit je netwerk, bekijk zijn of haar profiel goed en vraag dóór en stel met name vragen over wat die persoon voor jouw doelgroep kan betekenen. Kijk eens of je mensen kunt vinden die andere diensten dan jij biedt leveren aan dezelfde doelgroep.
En als je dan echt klanten gaat doorverwijzen, vertrouw er dan maar op dat je dat op de één of andere manier terugkrijgt.
Ondertussen kun je hier nog meer lezen over LinkedIn want daar valt best iets over te vertellen.

Online marketing is natuurlijk niet hetzelfde als af en toe iets op social posten. In deze download leg ik je uit hoe online marketing werkt.
En dan weet je ook waarom jouw online marketing niet werkt en daar kun je dan iets aan doen.
Persoonlijke contacten op LinkedIn: met dank aan OpenClipart-Vectors voor het beeld in de uitgelichte afbeelding.