Stappenplan social media starten

Stappenplan social media starten

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Stappenplan social media starten: als startende ondernemer je marketing handen en voeten geven kan erg verwarrend zijn, want alles hangt met elkaar samen. Maar met de social media kun je heel eenvoudig starten. En hoe eerder je dat doet, hoe beter het is.

Stappenplan social media starten

En het leuke is dat je vandaag nog kunt beginnen! Ik stel voor dat je dat ook doet. Gewoon, nu direct.

Want het is helemaal geen vraag of je iets gaat doen op de social media. Je hebt tegenwoordig een social media pagina nodig. Je moet ergens op een platform zijn en je moet daar het liefst ook actief zijn. Maar zelfs als je niet actief wilt zijn op de social media, ook dan heb je een profiel nodig op LinkedIn.

Hier kun je mee beginnen voordat je je website hebt! Nu direct!


Stappenplan social media starten


LinkedIn

Als professional kun je niet om LinkedIn heen, daarom is het handig om te beginnen met een profiel op LinkedIn aan te maken. Let er even op dat je de URL van je profiel mooi glad maakt, zonder overbodige cijfers en letters in de URL.

Zoek op LinkedIn iedereen die je kent en nodig je netwerk uit om zich met je te verbinden op LinkedIn.

Nu kun je 2 dingen doen:

  • je kunt content van anderen delen
  • en je kunt een blogpost publiceren op LinkedIn Pulse.

Dit kun je allemaal doen nog voor je een website hebt. En dan weet je hele netwerk wat je tegenwoordig doet want als je iets schrijft voor LinkedIn Pulse, dan stuurt LinkedIn dat naar je hele netwerk!

En als je content van anderen gaat delen, zoek dan content die interessant en behulpzaam is voor je doelgroep. Dit kun je niet altijd blijven doen, maar het is prima om hiermee te starten.


Stappenplan social media starten


Nog een platform nodig

Het is nooit verstandig om al je eieren in één mandje te leggen en dat is zeker niet verstandig als het om de social media gaat. Want die platforms zijn niet van jou! Ze kunnen verdwijnen, ze kunnen regels aanpassen en als ze dat doen, dan moet jouw marketing daar niet te veel last van hebben.

Ook mensen kunnen veranderen, in het verleden is er een platform geweest dat ineens leegliep. Ook als er zoiets gebeurt moet jouw marketing daar niet te veel last van hebben.

Daarom heb je nog een social media platform nodig. LinkedIn kiezen is gemakkelijk, want daar hoor je als professional te zijn. Maar dat tweede platform kiezen is veel lastiger, want je moet eerst uitvinden waar je doelgroep zit. En om te weten waar je doelgroep zit, moet je eerst precies weten wie je doelgroep is.

Misschien weet je dat al en misschien ook niet (ik kan je ermee helpen), maar dat neemt niet weg dat de verwarring van wat je nou precies moet doen hier de kop op steekt.


Stappenplan social media starten


Kies nog maar niet

Als je nog niet weet waar je doelgroep precies zit is dat niet erg, want het is verstandig om op ieder platform dat je kent een profiel aanmaken. Ook als je daar helemaal niets gaat doen.

Evengoed is het aan te raden om om op al die platforms een profiel te maken want als jij de naam bezet houdt, dan kan je concurrent die naam niet nemen. Maak daarom gewoon overal een profiel aan zodat je de naam veilig stelt en dan kun je nog alle kanten op.


Als je stappenplan om te starten met social media een goed idee vindt, dan heb je waarschijnlijk ook wel iets aan het stappenplan om een nieuwsbrief te starten.


Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op


Gratis: de 5 geheimen van klanten krijgen

5 geheimen

De 5 geheimen van klanten krijgen. Je leest ze in deze serie.

Marketing voor dienstverleners

GET CLIENTS NOW!™ is een handelsmerk van Wings for Business LLC, en wordt onder licentie gebruikt. www.getclientsnow.com


Stappenplan social media starten was last modified: by

Auteursrecht afbeelding: Gordon Johnson

Stappenplan social media starten was last modified: by

Over Judith de Vries

Ik kan je helpen meer klanten te krijgen. Ik ben facilitator voor de marketingmethode Get Clients Now!™ en door Hubspot gecertificeerd voor inbound marketing. Ik kan je helpen met klanten krijgen via de organische zoekresultaten, door Yoast gecertificeerd. En ik kan je helpen met e-mailmarketing. Erkend als expert door MailChimp en MailerLite.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *