Starten voor je er klaar voor bent

starten voor je er klaar voor bent
Je bent hier: Home » Blog » Marketing voor diensten » Starten voor je er klaar voor bent


Ik heb aan gevestigde dienstverleners gevraagd wat ze anders zouden doen als ze met de kennis die ze nu hebben opnieuw zouden beginnen. En allemaal zeiden ze dat ze zouden starten voor ze er klaar voor waren.

De deuren van hun bedrijf openen voordat dat alles in orde is en de klanten ontvangen kunnen worden.

Want bijna allemaal hebben ze onderschat hoe lastig het kan zijn om klanten te krijgen en hoe lang het kan duren voordat de eerste klant zich aandient. En als de eerste klant zich heeft aangediend loopt het niet direct storm.


Starten voor je er klaar voor bent

Starten voor je er klaar voor bent is dus een uitstekend idee. Want dan kun je ook gaan starten met acquireren.

Niche

Ze zouden direct een niche kiezen en het risico dat ze fout zouden kiezen gewoon nemen. Want een niche kun je veranderen, maar als je geen niche kiest kan het niets worden.

Niet wachten tot je logo klaar is, want hoewel een goed beeldmerk op langere termijn z’n nut heeft, zorgt het op korte termijn niet voor klanten. Het is prima mogelijk om klanten te werven en te bedienen zonder logo, dus wacht daar niet op.

Website

Starten voor je er klaar voor bent betekent dat je je perfectionisme maar even aan de wilgen moet hangen.

Zorg zo snel mogelijk voor een eenvoudige website. Je hebt geen bijzondere of fancy website nodig. Je hebt snel een website nodig waar je wat achtergrondinformatie over jezelf en je bedrijf kunt publiceren en je diensten kunt etaleren.

Een eenvoudige website kun je zelf maken. Op langere termijn zul je dan misschien een andere website willen, maar als je net start is snelheid een factor want de kosten gaan door en je moet een klant hebben.

Je kunt in een paar uur een website neerzetten waar je voorlopig mee uit de voeten kunt. Dit kan bijvoorbeeld bij MailerLite.

Direct adressen gaan verzamelen

De gevestigde dienstverleners die ik gesproken heb vertelden me dat ze ook direct een klantmagneet op de website zouden plaatsen om adressen te verzamelen.

Biedt daarom een rapport, whitepaper, handleiding of andere weggever aan en ga adressen verzamelen. En ze vertelden me ook dat ze aan iedereen die ze kennen zouden vragen om de link naar de inschrijfpagina te delen met hun kennissen.

Social media

Als deze ondernemers opnieuw zouden beginnen zouden ze ook heel snel zorgen voor een paar social media kanalen. Gewoon om te vertellen dat je er bent en vindbaar te worden. En ondertussen starten voor ze klaar voor zijn. Want ook zonder social media kun je klanten bedienen.

Concurrentie

En ze zouden ook direct contact opnemen met de concurrentie. Vraag aan je concurrent of je een beroep op hem of haar mag doen als je een opdracht krijgt die te groot voor jou alleen is. Als solo dienstverlener is het handig als je een netwerk van mensen hebt op wie je een beroep kunt doen. En mensen zitten zo in elkaar dat ze dan ook iets gaan teruggeven.


Starten voor je er klaar voor bent

En dan zouden die ik gesproken heb gewoon beginnen, terwijl het schilderwerk nog nat is. Terwijl alles nog lang niet perfect was.

Wat zou jij anders doen als je zou starten met de kennis die je nu hebt? Wat zijn jouw tips voor startende ondernemers? Wat zou jij anders doen als je zou starten met de kennis en ervaring die je nu hebt? Je kunt je tips hier kwijt.


Verder lezen

pijltje
Starten voor je er klaar voor bent was last modified: by

Ik ben een erkende MailerLite expert en ik kan je helpen met MailerLite.

Betalen in WordPress Content marketing E-mailstrategie Google Analytics Google Panda Leads opvolgen Mailchimp account Mailchimp audiences Mailchimp automation Mailchimp betaald Mailchimp integraties Mailchimp merge tags Mailchimp nieuwsbrieven Mailchimp Specialist Mailchimp statistieken MailerLite Automation MailerLite nieuwsbrieven MailerLite Specialist Marketing voor diensten Niche kiezen Pijplijn vullen SEO verbeteren SEO voor dienstverleners Social media Uitgelicht Verkopen WordPress Zonder categorie

Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

Get Clients Now!™ facilitator

Ik help je met marketing: Mailchimp expert, MailerLite expert, Get Clients Now!™ facilitator en SEO gecertificeerd.

Starten voor je er klaar voor bent was last modified: by

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *