Mailchimp statistieken

Statistieken MailChimp: rapporten

Statistieken van MailChimp: dat zijn je Mailchimp rapporten. MailChimp heeft uitgebreide statistieken waar je erg nuttige informatie uit kunt halen.

In de statistieken van MailChimp kun je na verzending van je nieuwsbrief veel informatie vinden die je kan helpen je nieuwsbrief te verbeteren. De statistieken kun je vinden als je de volgende navigatie volgt:

Mailchimp rapporten

Ga naar de Reports (dat kun je bovenaan de pagina in het menu vinden).

Het eerste dat je nu ziet is dit:

rapporten

Je ziet hier aan de linkerkant een dropdown. Als je meerdere audiences hebt, dan moet je hier eerst het audience kiezen waarvan je de statistieken wilt bekijken.

Daaronder zie je 4 tabbladen:

  • Campaigns
  • Comparitive
  • Automation
  • Landing Pages

Rapporten van Mailchimp: Campaigns

Het tabblad Campaigns is blauw, dat betekent dat dit het tabblad is dat nu open staat.

In het tabblad Campaigns zie je een grafiek met vlak daarboven 2 tabbladen:

  • Overview
  • Revenue

Tabblad overview: de grafiek

In de grafiek zie je als het goed is 3 lijnen:

  • Open rate: een rode lijn
  • Click rate: een paarse lijn
  • Industry avg. open rate: een blauwe lijn
grafiek statistieken Mailchimp
  • Open rate: het percentage nieuwsbrieven dat geopend is.
  • Click rate: het percentage nieuwsbrieven waar in geklikt is
  • Industry avg. open rate: de gemiddelde open rate in jouw branche.

Als je die blauwe lijn niet ziet, dan heb je niet ingevuld in welke branche jouw bedrijf thuis hoort. Dat kun je alsnog doen:

  • Ga naar je gebruikersnaam (rechts boven)
  • Kies voor Account
  • Open het menu bij Settings
  • En kies voor Details
  • Scrol naar beneden en kies je branche.

Tabblad revenue

Als je een shop hebt en die shop verbonden hebt met Mailchimp, dan zie je hier de opbrengsten van je nieuwsbrief staan. Daar staan ook je Top Campaigns als het om opbrengst gaat.

Statistieken: tabblad Campaigns

Scrol een stukje naar beneden tot onder de grafiek. Hier zie je de verzonden nieuwsbrieven staan.

  • Links zie je staan: de titel, het audience waar je naar verzonden hebt en de verzenddatum en -tijd.
  • In het midden zie je het aantal abonnees waar je naar verzonden hebt, het percentage nieuwsbrieven dat geopend is en het percentage nieuwsbrieven waar in geclickt is.
  • Rechts zie je een button: View Report.
  • Aan de button vast zit een klein pijltje. Dat is een menu dat je kunt openen en dan zie je dat je de e-mail kunt bekijken, je kunt de campagne delen of het rapport delen, of je kunt het rapport downloaden of printen.

Op de volgende pagina over Mailchimp statistieken gaan we een rapport van een verzonden nieuwsbrief nader bekijken.

View report

Klik nu op View report, dan ga je de statistieken van één nieuwsbrief nader bekijken. Het tabblad Overview is blauw. Dat betekent dat je daar nu bent.

Bovenaan zie je een menu met daarin verschillende tabbladen.

tabbladen in Maichimp statistieken

Wat er onder deze tabbladen te zien is ga ik hier achtereenvolgens bespreken.

Overview

Activity

Links

Social

E-commerce

Conversations

Analytics 360

Statistieken MailChimp: rapporten was last modified: by

Over Judith de Vries

Ik kan je helpen meer klanten te krijgen. Erkend als expert door MailChimp en MailerLite. Yoast SEO en Hubspot gecertificeerd. Licentiehouder van het 28-dagen marketingprogramma Get Clients Now!™.

1 reactie op “Statistieken MailChimp: rapporten

Reacties zijn gesloten.