Home » E-mailmarketing » E-mailstrategie » Meer klanten met gratis informatie

Meer klanten met gratis informatie

Geschatte leestijd: 3 minuten

Meer klanten met gratis informatie

Als je gratis informatie geeft krijg je meer klanten. Maak daarom een landingspagina waarop je zet:

Stuur me alsjeblieft gratis informatie over

En daaronder zet je een lijst met onderwerpen waar je gratis informatie over beschikbaar hebt.

  • Kijk eens op je blog welke interessante informatieve artikelen je daar hebt staan.
  • Kijk eens of je op YouTube filmpjes met antwoorden op vragen hebt staan.
  • Misschien heb je nog ergens een presentatie over een nuttig onderwerp, dan kun je die ook aanbieden.

Elk onderwerp waar een potentiële klant iets aan heeft is geschikt, je kunt alles dat je hebt recyclen. En denk er ook aan dat deze onderwerpen duidelijk zijn. Ze moeten ook duidelijk zijn voor mensen die er zelf geen interesse in hebben maar die naar je pagina gaan verwijzen.

Dit is ook heel handig als je een enorm blog hebt waar zoveel informatie op staat dat geen mens nog kan vinden wat hij zoekt. Door deze content op een landingspagina aan te bieden, sla je dus meerdere vliegen in dezelfde klap.

Waarom zorgt gratis informatie voor meer klanten?

  • Allereerst help je mensen met je gratis informatie en als je mensen ergens mee helpt, dan vinden ze je vaak aardig.
  • Maar je laat ook je kennis zien. Als jij gratis informatie weggeeft, dan weten de ontvangers van je informatie dat jij heel waarschijnlijk nog veel meer weet.
  • En je krijgt een e-mailadres dus je kunt contact houden met de ontvangers van je informatie.

Maar het allerbelangrijkste: ze hebben jouw contactgegevens! Het feit dat mensen jouw contactgegevens hebben betekent dat ze contact op kunnen nemen met je wanneer ze je nodig hebben. Misschien denk je dat ze dit even goed kunnen, want ze kunnen toch naar je website gaan ….

Maar het punt is: als je website niet helemaal bovenaan in Google staat op een zoekterm die ze op dat moment gaan gebruiken, dan kunnen ze je website niet meer terug vinden. Zelfs als ze werkelijk van plan zijn jou te vinden omdat ze zich jou nog herinneren, zelfs dan kan dit heel lastig voor ze zijn. Daarom is het handig als ze je contactgegevens hebben.

Contactgegevens kunnen zoek raken

Contactgegevens van mensen die je op dit moment niet nodig hebt kunnen gemakkelijk zoek raken, dat snap je natuurlijk ook wel. Daarom moet je regelmatig opnieuw zorgen dat ze je contactgegevens hebben: regelmatig een e-mail met een nieuwe tips sturen. Zo simpel kan het zijn.

Marketing is geen mysterie en het hoeft ook niet moeilijk of duur te zijn. Het enige dat marketing van je vraagt is: doorgaan met een aantal effectieve dingen.

Natuurlijk heb ik ook gratis informatie voor je. Mijn gratis informatie gaat over lijstgroei, want daar hebben we het nu over.

De groeiversneller van je lijst

Hoe je een “weggever” maakt die converteert zodat je inschrijvingen krijgt van echt geïnteresseerde mensen.

Gepubliceerd op: 7-6-2021
Voor het laatst bijgewerkt op: 27-2-2023

Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

E-mail specialist

Mailchimp expert en MailerLite expert

Scroll naar boven