Succesdagboek bijhouden

Succesdagboek bijhouden

Geschatte leestijd: 3 minuten

Succesdagboek bijhouden

Een succesdagboek bijhouden, waarom zou je dat doen? Nou, marketing vraagt van je dat je er consequent mee doorgaat. Ook als je niet direct de gewenste resultaten ziet.

En consequent doorgaan terwijl je de resultaten waar je op hoopt nog niet ziet kan veel van je vragen. Een succesdagboek bijhouden als deel van je marketing kan dan helpen.


Succesdagboek bijhouden

Als het bij marketing over resultaten hebt, dan heb je het over meetbare resultaten. Maar juist die meetbare resultaten vragen tijd voordat ze zich manifesteren.

Ondertussen er zijn ook andere resultaten. Alleen al het feit dat je je dagelijks inspant is al een resultaat. Want juist al die kleine stapjes gaan voor het uiteindelijke grote resultaat zorgen.

Succesjes tussendoor

In een succesdagboek kun je je inspanningen noteren en al die kleine succesjes tussendoor. Hierdoor kun je jezelf gemotiveerd houden om het vol te houden.

En als je het een keertje echt heel moeilijk hebt, dan kun je terugbladeren en je door je eigen successen laten inspireren.

Een succesdagboek is dus geen opsomming van grote concrete meetbare successen, hoewel het wel een goed idee is die ook te noteren. Maar vergeet dan vooral ook al die kleine succesjes niet. De tussenstapjes en het behalen van subdoelstellingen.

Succesdagboek bijhouden: voorbeelden

Of iets heel anders dat jij als een succes kunt benoemen omdat het een “highlight” is voor jou.

Het lijkt allemaal weinig te maken te hebben met de grote doelen die je voor ogen hebt. Maar weet je, als eenpersoonsbedrijf ben jij je bedrijf. Dus deze kleine kleine successen hebben alles te maken met je marketing. Want al deze successen samen vormen je grote succes.


Meetbare successen

Successen maak je meetbaar door vooraf te bepalen wanneer iets een succes is. Je bedenkt vooraf dat je er deze maand 3 klanten bij wilt hebben en als dat dan lukt, dan heb je succes. Of je bent een cursus aan het schrijven en je wilt deze maand een hoofdstuk af krijgen. Als dat je lukt, dan is dat een succes.

Of misschien wil je 6 nieuwe reviews, 20 nieuwe contacten of wat dan ook. Zolang je het maar duidelijk benoemt wat je wilt, zodat je ook weet wanneer het zover is.

Essentieel is dat je vooraf vaststelt hoe “succes” eruit ziet, want anders kun je niet weten wanneer je het bereikt hebt.

Een succesdagboek bijhouden is één manier om jezelf te bemoedigen. Maar het is natuurlijk niet de enige manier. Zoek gewoon een manier die bij jou past en neem die manier op in je marketingplan.

Judith de Vries

Judith de Vries

Get Clients Now!™ facilitator

Mailchimp expert

MailerLite expert

en ook nog goed in SEO

Succesdagboek bijhouden: met dank aan Kidaha voor het beeld in de uitgelichte afbeelding.

Gepubliceerd op: 5-5-2019
Voor het laatst bijgewerkt op: 12-10-2021

Categorieën en tags bij dit bericht