Je bent hier: Home » Blog » Marketing zelf doen » Te weinig tijd voor marketing
te weinig tijd voor marketing

Te weinig tijd voor marketing

Geschatte leestijd: 3 minuten

Te weinig tijd voor marketing

Te weinig tijd voor marketing, herken je dat? Je was het wel van plan. Misschien heb je zelfs een plan geschreven, maar het lukt gewoon niet doordat er van alles tussen kwam:

  • overlijden van je opa
  • lockdown waardoor de kinderen niet naar school gaan
  • ziekte van je schoonmoeder

Al die dingen vreten tijd en aandacht en leiden je af van je marketing.

Je kunt jezelf natuurlijk wijsmaken dat dit niet zo erg is omdat het om unieke bijzondere omstandigheden gaat die niet zo vaak voorkomen. En dat lijkt ook zo te zijn. En voor die lockdown en de kinderen thuis is hopelijk ook zo.

Maar een overlijden of een ziekte in je nabije omgeving, dat zijn gewoon zaken die bij het leven horen. Zoiets gebeurt niet elke dag, maar het zijn ook geen echt unieke omstandigheden. En het zal helaas ook veel vaker gebeuren dat iets dergelijks je aandacht nodig heeft. En die aandacht moet je het ook geven, want anders kun je straks niet met jezelf verder.


Voor te weinig tijd is er een oplossing

Voor te weinig tijd voor marketing is een oplossing. Die oplossing heet: vooruit werken. Uiteraard kan niet alles vooraf gedaan worden. Maar er zijn zaken die je prima vooraf kunt doen.

Bloggen

Als je bloggen gekozen hebt als marketingstrategie, dan kun je eindeloos vooruit werken.

  • Neem op een moment dat het leven mild en rustig is de tijd om een hele riedel blogs te schrijven en plan ze in. Eens per week of eens per maand.
  • Koppel een RSS nieuwsbrief aan je website, dan gaat je nieuwsbrief er vanzelf uit nadat je een nieuw blog gepubliceerd hebt. Zelfs als je geen RSS nieuwsbrief wilt gebruiken koppel je ‘m toch. Voor het geval dat er een situatie ontstaat waarin je hoofd echt niet naar marketing staat.
  • Gebruik een plugin die je nieuwste blog direct op de social media publiceert, dan is dat ook geregeld.
  • En gebruik een plugin die je oudere blogs met regelmaat opnieuw publiceert op de social media.
Lees ook:  Dynamisch archief

Als je dat hebt gedaan, dan heb je de hoeveelheid werk gereduceerd. Want je hoeft niet meer een blog te publiceren, een nieuwsbrief te maken en socials posts te maken. Je hoeft alleen nog vooruit te werken met blogs schrijven en de rest gaat dan vanzelf.

Als je daar tijd voor hebt kun je – zeker van de social media – natuurlijk nog veel meer maken en dat is ook beter. Maar daar gaat het niet om want we hebben het over levenssituaties die zo afleidend zijn dat je marketing in de knel komt.


Te weinig tijd voor marketing

Door een systeem als dit te maken zorg je ervoor dat je marketing nooit helemaal stil komt te liggen. Met een systeem zoals ik het hier beschreven heb je een basis waardoor je in elk geval zichtbaar blijft en waardoor je in contact blijft met je doelgroep.

Plus: je zorgt ervoor dat als je succes krijgt en het heel erg druk krijgt met het bedienen van je klanten, je marketing ook doorgaat op een minimaal niveau.

Ik ben een erkende Get Clients Now!™ facilitator en ik ben dol op marketingmethodes waarbij je automatiseert wat geautomatiseeerd kan en aandacht schenkt aan datgene dat aandacht nodig heeft. Ik leer het je graag en als je met me wilt linken op LinkedIn vind ik dat leuk.

Judith de Vries

Judith de Vries

Get Clients Now!™ facilitator

Mailchimp expert

MailerLite expert

en ook nog goed in SEO

Gepubliceerd op: 6-9-2021
Voor het laatst bijgewerkt op: 12-10-2021