Tijdschriftkwaliteit op je website?

Als je hoog in Google wilt komen, streef dan naar tijdschriftkwaliteit voor je artikelen. Als je zoveel zorg aan je artikelen besteedt dat ze geschikt zijn om in een tijdschrift of encyclopedie af te drukken dan gaan je kansen om hoog in Google te komen met sprongen omhoog!

Tijdschriftkwaliteit: veel ondernemers zullen onderstaande vraag – als het om hun eigen artikelen gaat – direct met “ja” beantwoorden. Maar let goed op, want hier wordt behoorlijk veel gevraagd.

Google vraagt zich af als hij de ranking van je pagina’s moet bepalen:

Denk je dat dit artikel zou kunnen worden afgedrukt in een tijdschrift, een encyclopedie of boek?

Google productblog

Tijdschriftkwaliteit

Als je een artikel op je blog plaatst dan kies je het onderwerp zelf, je knutselt een poosje aan je artikel dan besluit je dat het zo goed is. Er meestal is niemand die “tegengas” geeft. Op de redactie van een tijdschrift gaat het er anders aan toe.

Ik ben een poosje eindredacteur geweest van een diagnosespecifiek tijdschrift van een patiëntenvereniging en ik kan het me nog goed herinneren dat het soms erg spannend was tijdens redactievergaderingen.

Tijdens een dergelijke redactievergadering konden de vonken eraf springen omdat het ene redactielid vond dat een artikel gepubliceerd moest worden omdat het heel erg actueel was, terwijl het andere redactielid vond dat het niet gepubliceerd moest worden omdat er te weinig tijd was om goed uit te zoeken of alles wel klopte. En dat is wel nodig voor tijdschriftkwaliteit.

Een discussie zoals bij een tijdschrift is er niet als je een artikel op je blog gaat publiceren. Dit is een wereld van verschil tussen een tijdschrift en jouw blog en als je niet heel goed oplet, is dat verschil te zien aan de kwaliteit van de artikelen op je blog.

Als je slechte artikelen publiceert is Google je grootste vriend:

hij zorgt ervoor dat niemand je artikel ziet.

Tijdschriftkwaliteit

Gaan we je artikel in een encyclopedie of een boek plaatsen? Vergeet nu even die boeken je tegenwoordig in eigen beheer kunt uitgeven, want ik denk niet dat Google dit bedoelt. Waar het om gaat is of een redactie of uitgever je teksten zou willen publiceren.

Hoog in Google

Als je werkelijk wilt dat je artikel hoog in Google komt, moet je dus vooraf bedenken of je een tijdloos artikel wilt schrijven of dat je een actueel artikel wilt schrijven.

Bedenk hierbij dat een actueel artikel niet zo heel erg lang actueel blijft, dus als je hierop mikt moet je heel veel schrijven of je zult niet zo heel erg lang hoog in Google staan. Als je een tijdloos artikel schrijft, zorg dan dat je er niets in zet dat ervoor gaat zorgen dat je artikel er al snel gedateerd uit zal zien.

Het is niet vreselijk moeilijk om een website vindbaar te maken via de zoekresultaten, maar je moet wel weten wat je moet doen en wat je moet laten. Hier kan ik je hulp bij bieden, maar met behulp van de SEO handleiding op deze website kun je zelf ook een eind komen.

Judith de Vries

 

Over Judith de Vries

Marketing voor eenpersoons dienstverlenende bedrijven:

  • erkende Mailchimp expert
  • erkende Mailerlite expert
  • SEO Yoast gecertificeerd
  • Inbound marketing gecertificeerd
Tijdschriftkwaliteit op je website? was last modified: by
 Credits
Tijdschriftkwaliteit op je website? was last modified: by