Tool: Mailchimp statistieken

Mailchimp statistieken zijn de moeite waard om tijd aan te besteden. Niet alleen om te kijken hoe je nieuwsbrief presteert en of er iets te verbeteren valt. Maar ook om te kijken of er niets niet goed gaat.
divider

mailchimp statistieken

divider

Statistieken zeggen niet zoveel als je ze niets vraagt. Want met statistieken meet je in welke mate je je doelen behaald hebt. Je moet eerst een doel stellen voordat je kunt zien in welke mate je dit doel behaald hebt. Hier heb ik een cursus over waardoor je veel meer uit je e-mailmarketing gaat halen.

divider

Soorten statistieken

Mailchimp heeft verschillende soorten statistieken. Denk aan rapporten voor je nieuwsbrieven waarin je kunt zien hoe je nieuwsbrieven presteren. Maar ook rapporten voor je audiences waarin je kunt zien waar je abonnees vandaan komen.

divider

Bijzondere Mailchimp statistieken

Daarnaast heeft Mailchimp ook nog bijzondere statistieken die gebaseerd zijn op segmenten: denk hierbij aan het engagement van je lezers. Wie is een actieve lezer en wie van je lezers zijn ingeslapen?

divider

Een andere statistiek waar Mailchimp gelijk een segment van heeft gemaakt voor shops zijn Customer Lifetime Value en Purchase Likelihood. Wat zijn je klanten waard en hoe groot is de kans dat ze kopen?

divider

Relevante tags: Adressen organiseren, Mailchimp archief, Compliance, Form builder, Integraties, Problemen, Mailchimp tags, Media in Mailchimp, Profiel

audience statistieken

Audience statistieken

In Mailchimp audience statistieken zie je de opbouw van je audience, waar de mensen vandaan komen, of ze je nieuwsbrief leuk vinden en meer. In sommige versies van Mailchimp kun je ook zien hoe waarschijnlijk het is dat mensen gaan kopen en hoeveel je klant waard is. Daarnaast kun je in sommige versies van Mailchimp …

Audience statistieken Lees verder »

click map gebruiken

Click map gebruiken

De click map is een landkaart van je e-mail. Je kunt er precies in zien waar in je nieuwsbrief de links staan waar je lezers op geklikt hebben. Dat is belangrijke informatie, vooral als je veel te vertellen hebt. Want in de click map kun je zien of mensen al die informatie die je geeft …

Click map gebruiken Lees verder »

Statistieken Mailchimp rapporten

Statistieken Mailchimp rapporten

Mailchimp heeft goede statistieken waar je veel informatie uit kunt halen. Maar net als met alles in Mailchimp: je moet het wel kunnen vinden want alles zit soms een beetje verborgen. In dit artikel vertel ik over de verschillende tabbladen die je in je statistieken ziet staan en welke informatie je daar uit kunt halen. …

Statistieken Mailchimp rapporten Lees verder »

benchmark mailchimp

Benchmark Mailchimp

Wat je mag verwachten van een nieuwsbrief kun je te weten komen door de prestaties van jouw nieuwsbrief te vergelijken met de prestaties van andere nieuwsbrieven in jouw branche. Dan krijg je realistische ideeën over de prestaties van je nieuwsbrief. Je weet dan ook of je nieuwsbrief het eigenlijk beter zou moeten doen dan hij …

Benchmark Mailchimp Lees verder »