Tool: Mailchimp statistieken
Mailchimp statistieken zijn de moeite waard om tijd aan te besteden. Niet alleen om te kijken hoe je nieuwsbrief presteert en of er iets te verbeteren valt. Maar ook om te kijken of er niets niet goed gaat.



Statistieken zeggen niet zoveel als je ze niets vraagt. Want met statistieken meet je in welke mate je je doelen behaald hebt. Je moet eerst een doel stellen voordat je kunt zien in welke mate je dit doel behaald hebt. Hier heb ik een cursus over waardoor je veel meer uit je e-mailmarketing gaat halen.

Soorten statistieken
Mailchimp heeft verschillende soorten statistieken. Denk aan rapporten voor je nieuwsbrieven waarin je kunt zien hoe je nieuwsbrieven presteren. Maar ook rapporten voor je audiences waarin je kunt zien waar je abonnees vandaan komen.

Bijzondere Mailchimp statistieken
Daarnaast heeft Mailchimp ook nog bijzondere statistieken die gebaseerd zijn op segmenten: denk hierbij aan het engagement van je lezers. Wie is een actieve lezer en wie van je lezers zijn ingeslapen?

Een andere statistiek waar Mailchimp gelijk een segment van heeft gemaakt voor shops zijn Customer Lifetime Value en Purchase Likelihood. Wat zijn je klanten waard en hoe groot is de kans dat ze kopen?



Als je hulp wilt met Mailchimp, begin dan op de pagina Mailchimp expert. Daar vind je ingangen naar de hulp die ik je bieden kan.
Als je nieuwsbrief een hoge bounce rate heeft, dan kan Mailchimp Omnivore je een waarschuwing sturen. Die waarschuwing kun je beter niet negeren. Geen enkele waarschuwing van Omnivore kun je negeren, want voor je het weet kun je niet meer mailen. Omnivore is intelligente software van Mailchimp waarmee Mailchimp wil zorgen voor een goede aflevering …
Waarschuwing bij een hoge bounce rate Lees verder »
De Mailchimp activity feed geeft je op micro-niveau informatie over het gedrag van je lezer. Je kunt in de activity feed bijvoorbeeld zien wat je lezer met je nieuwsbrief doet. En als je een shop hebt die verbonden is met Mailchimp dan zie je hier ook aankoopgedrag. Waar je de activity feed vindt en hoe …
Activity feed in een Mailchimp profiel Lees verder »
Verzendtijd optimalisatie: wat is de beste dag en de beste tijd om een nieuwsbrief te versturen? Mailchimp kan je helpen dit uit te vinden, want jouw abonnees zijn ook op andere Mailchimp nieuwsbrieven geabonneerd. Mailchimp weet dus precies wanneer jouw abonnees hun nieuwsbrieven lezen. En van die kennis kun jij gebruik maken. Of niet … …
Verzendtijd optimalisatie van Mailchimp Lees verder »
In Mailchimp audience statistieken zie je de opbouw van je audience, waar de mensen vandaan komen, of ze je nieuwsbrief leuk vinden en meer. In sommige versies van Mailchimp kun je ook zien hoe waarschijnlijk het is dat mensen gaan kopen en hoeveel je klant waard is. Daarnaast kun je in sommige versies van Mailchimp …
Audience statistieken Lees verder »
De click map is een landkaart van je e-mail. Je kunt er precies in zien waar in je nieuwsbrief de links staan waar je lezers op geklikt hebben. Dat is belangrijke informatie, vooral als je veel te vertellen hebt. Want in de click map kun je zien of mensen al die informatie die je geeft …
Click map gebruiken Lees verder »
Mailchimp heeft goede statistieken waar je veel informatie uit kunt halen. Maar net als met alles in Mailchimp: je moet het wel kunnen vinden want alles zit soms een beetje verborgen. In dit artikel vertel ik over de verschillende tabbladen die je in je statistieken ziet staan en welke informatie je daar uit kunt halen. …
Statistieken Mailchimp rapporten Lees verder »
Wat je mag verwachten van een nieuwsbrief kun je te weten komen door de prestaties van jouw nieuwsbrief te vergelijken met de prestaties van andere nieuwsbrieven in jouw branche. Dan krijg je realistische ideeën over de prestaties van je nieuwsbrief. Je weet dan ook of je nieuwsbrief het eigenlijk beter zou moeten doen dan hij …
Benchmark Mailchimp Lees verder »