Tool: Facebook

Facebook is al jaren een razend populair platform. Het platform biedt veel kansen en mogelijkheden voor social media marketing. Maar in het gebruik is het niet het eenvoudigste platform.

divider

Facebook

divider

Maar je moet natuurlijk wel zorgen dat je er niet afhankelijk van wordt. Dus als je merkt dat je marketing zich steeds meer afspeelt op Facebook terwijl mensen op je website moeten kopen, dan moet je van Facebook naar je website trekken. En dat kan moeilijk zijn.

divider

Als het om winacties gaat vind ik het handiger dit te doen in je eigen nieuwsbrief, want dan heb je niets te maken met de voortdurend veranderende spelregels van Facebook.

divider

Je kunt op Facebook adverteren en dat zal geen nieuws voor je zijn. Maar wist je dat dit kan via Mailchimp en dat je tegenwoordig met MailerLite custom audiences kunt maken om te gebruiken voor je advertenties?

divider

Facebook

En met Mailchimp kun je ook organische social posts maken en plannen. Dat vind ik handig, vooral omdat die planfunctie er ook is voor Instagram. En dat vind ik interessant. Niet alleen omdat het handig is, maar ook omdat zoiets ontstaat, want voordat zoiets ontstaat moet een platform lang bestaan.

divider

Mensen die mij kennen weten dat ik niet zo’n voorstander ben van adverteren. Maar daar is wel een uitzondering op. Want met een advertentie kun je heel snel te weten komen of het wijsheid is je werkgebied uit te breiden.

divider

Maar wat ik echt belangrijk vind is dat je je altijd blijft realiseren dat Facebook geen strategie is maar een tool. En een tool kan een strategie niet vervangen.

divider

facebook ads en webinars

Facebook ads en webinars de kosten en de baten

Er zijn talloze marketingstrategieen te verzinnen en welke je ook kiest, als het consequent doet zul je merken dat ze allemaal werken. Dat is het goede nieuws. Maar dat betekent niet dat iedere marketingstrategie geschikt is voor iedere soort business. Zeer beslist niet. Want de kosten van de marketingstrategieen die je kiest moeten in verhouding …

Facebook ads en webinars de kosten en de baten Lees verder »

marketingstrategie of tool

Social media: marketingstrategie of marketing tool?

Gebruik je een marketingstrategie of marketing tool? Heb je dat verschil helder? Want ik vind dat hier heel verwarrend over geschreven wordt. Marketingstrategieën en marketingtools moet je niet met elkaar verwarren. Strategieën zijn effectief of minder effectief. Wat tools voor je doen hangt ervan af hoe je ze inzet. Daarom is het zo belangrijk dat …

Social media: marketingstrategie of marketing tool? Lees verder »