Tool: Linkedin
Als professional moet je een profiel hebben op LinkedIn. Ook als je B2C werkt. Gewoon omdat je een professional bent.



In deze categorie vind je o.a. tips om je profiel goed in te richten zonder dat je verwijst naar je concurrent e.d.

LinkedIn
Een netwerk waar je andere professionals ontmoet vraagt ook van je dat je je een beetje professioneel gedraagt. In het artikel over de etiquette kun je een paar ideeën hierover krijgen.

Het is erg zinvol om daar een groot en divers netwerk op te bouwen, want daardoor niet alleen veel leuke contacten, maar jijzelf wordt er ook zichtbaarder door. Maar tot mijn stomme verbazing ontdekte ik een poosje geleden dat er grens is aan het aantal contacten dat je kunt hebben op LinkedIn.

En er is ook een grens aan het aantal zoekopdrachten. Je hebt dus te maken met limieten en grenzen. Maar de beste gewone gebruikers zullen deze limieten en grenzen niet tegenkomen. Maak daar dus maar geen zorgen over.

LinkedIn profiel inrichten
In deze rubriek geef ik je allerlei tips en trucjes om je profiel goed in te richten. Een aandachtspunt is bijvoorbeeld dat je niet verwijst naar de concurrent. Want dat kan je zomaar gebeuren, terwijl je niets in de gaten hebt en er zelf helemaal niets van weet.

En als je je profiel gaat bijwerken, zet de broadcasts dan even uit. Want anders mag je hele netwerk meegenieten van iedere punt en komma die je verandert.

Een bijzonderheid die ik onder je aandacht wilt brengen is dat je via Mailchimp de LinkedIn profielen van mensen die in je audience zitten kunt binnen halen, waardoor je een schat aan informatie binnenhaalt.

LinkedIn heeft een andere cultuur dan Facebook en je doet er dan ook andere dingen. Dat geldt overigens voor ieder platform. Ze verschillen onderling en de verwachtingen verschillen ook. Hier vertel ik over Linkedin etiquette: wat doe je daar wel en wat beslist niet. En je zult zien hoe logisch en begrijpelijk die spelregels zijn. …
LinkedIn etiquette: do’s en don’ts Lees verder »
Marketing automatiseren voor zover dat kan. Hier een aantal ideeën over wat je zou kunnen automatiseren, want dat is essentieel als je een klein bedrijf in je eentje runt. Je moet je tijd wel efficient besteden, want anders draai je jezelf in de knoop. Dan heb je te veel op je bordje terwijl het eigenlijk …
Marketing automatiseren Lees verder »
Wist je dat er een limiet is aan het aantal connecties dat je kunt hebben op LinkedIn? Dat is echt zo. Je zult dit aantal contacten niet snel hebben, maar het kan wel gebeuren. Ik heb dit bij toeval ontdekt, doordat ik een uitnodiging verstuurde naar iemand die als het ware “vol” zit. Dat zou …
LinkedIn limiet aan connecties Lees verder »
Op LinkedIn is het heel gemakkelijk om persoonlijke contacten te leggen. En als je klanten wilt krijgen is dat veel effectiever dan iets op LinkedIn publiceren. Hier vind je een idee hoe de aandacht kunt trekken van iemand met wie je graag persoonlijk contact wilt. En dat gaat anders dan je zou verwachten. Hier kun …
Persoonlijke contacten op LinkedIn Lees verder »
Door de vaardigheden van een ander op LinkedIn te onderschrijven help je niet alleen de ander, maar ook jezelf! De ander weet gelijk weer wie jij ook al weer bent. En er komt op het LinkedIn profiel van de ander een link naar jouw profiel te staan. En het zou natuurlijk kunnen dat iemand die …
Vaardigheden onderschrijven op LinkedIn Lees verder »
Als je iets wijzigt aan je LinkedIn profiel dan krijgt je hele netwerk daar bericht van. Vaak is dat fijn en dan is dat ook je bedoeling. Maar dit wil je niet altijd. En zeker als je veel aan je profiel aan het wijzigen bent kan dit zelfs erg vervelend zijn voor je netwerk. Want …
LinkedIn uitzendingen uitzetten Lees verder »
Mailchimp Social Profiles is een betaalde add on die je kunt toevoegen aan alle versies van Mailchimp. Met deze add on kun je informatie binnenhalen uit de social media profielen van je abonnees. En dat kan bijzonder handig zijn want dan leer je je abonnee beter kennen. En dan weet je dus waar je over …
Mailchimp Social Profiles Lees verder »
De URL van je LinkedIn profiel kun je aanpassen. Je kunt je naam er in zetten. Maar veel mensen doen dit net niet helemaal goed, waardoor er een paar overbodige cijfertjes in de URL staan. Dat is jammer en dat hoeft niet. Want die cijfertjes hebben geen functie meer als de URL verandert in een …
LinkedIn URL aanpassen Lees verder »
De zichtbaarheid van je LinkedIn profiel verschilt voor ingelogde en uitgelogde bezoekers. En welke onderdelen van je profiel zichtbaar zijn voor uitgelogde bezoekers kun je zelf instellen. Goed instellen wat die mensen zien is wel een nuttige besteding van je tijd. Want het kan natuurlijk een klant zijn die ergens een link naar je profiel …
Zichtbaarheid LinkedIn profiel instellen Lees verder »
Zonder dat het het beseft kun je op LinkedIn verwijzen naar je concurrent. Dat wil je waarschijnlijk niet. Maar om dit te stoppen moet je actie nemen. Dit gaat over een functie die eigenlijk een beetje raar is, want wie wil er naar z’n concurrent verwijzen? Niemand natuurlijk, maar het is wel verklaarbaar want het …
Verwijs je naar de concurrent op LinkedIn? Lees verder »