Tool: Twitter

Twitter zakelijk: je zul niet makkelijk een platform vinden waar mensen actiever zijn dan op dit microblog.
divider

twitter zakelijk

divider

Mensen gaan er met elkaar in gesprek, Tweets kunnen worden geretweet waardoor het bereik gigantisch kan zijn en een onderwerp kan ineens trending zijn.

divider

Als je doelgroep hier zit dan moet jouw bedrijf zeker ook op dit hyperactieve platform zijn.

divider

Het is een uniek platform en alles dat je daar publiceert komt ook echt terecht in de tijdlijn van je volgers. En dat maakt Twitter zakelijk veel interessanter dan welk ander platform dan ook.

divider

Strategie voor Twitter

Een platform waar zoveel activiteit is, vraagt erom dat je deze activiteit in je voordeel gebruikt. Dat hebben wij een keer gedaan d.m.v. een live interview. Eerst veel tam-tam bij de aankondiging en toen het interview. Uiteraard maakte deze actie deel uit van een strategisch plan.

divider

En datzelfde geldt natuurlijk voor een live verslag. Als je bij een evenement bent kun je een ooggetuigenverslag tweeten. En dat trekt aandacht en het trekt volgers aan.

divider

Als je Twitter gebruikt in combinatie met  Mailchimp Standard, dan kun je je tweets op Mailchimp inplannen. En als je een lagere versie van Mailchimp gebruikt dan kun je posten op Twitter via Mailchimp. 

divider

En je kunt via Mailchimp ook Twitter profielen van mensen die in je audience zitten binnen halen in Mailchimp en dan kun  je gemakkelijk zien of je nieuwsbrief aansluit bij waar ze mee bezig zijn.

divider

Maar het begint allemaal met de vraag: waar zit je doelgroep, want als je doelgroep daar niet zit kun je doen wat je wilt, maar dan levert het je niets op natuurlijk.

divider

live interview via twiter met claudia van wezel

Live interview via Twitter

Opvallen bij je doelgroep is niet zo makkelijk, want dat wil iedereen en iedereen doet er ook z’n best voor. Maar het kan wel en dit lukt vaak beter als je iets doet in real time. Want als je iets in real time organiseert, dan moeten mensen kiezen of ze er tijd voor vrij maken of niet. En als ze er nu geen tijd voor vrij willen maken, dan hebben ze het gevoel dat ze iets missen. En dat is natuurlijk ook zo. Lees hier hoe wij dit hebben aangepakt met een live interview op Twitter.

mailchimp social profiles

Mailchimp Social Profiles

Mailchimp Social Profiles is een betaalde add on die je kunt toevoegen aan alle versies van Mailchimp. Met deze add on kun je informatie binnenhalen uit de social media profielen van je abonnees. En dat kan bijzonder handig zijn want dan leer je je abonnee beter kennen. En dan weet je dus waar je over …

Mailchimp Social Profiles Lees verder »