Tool: Twitter
Twitter zakelijk: je zul niet makkelijk een platform vinden waar mensen actiever zijn dan op dit microblog.



Mensen gaan er met elkaar in gesprek, Tweets kunnen worden geretweet waardoor het bereik gigantisch kan zijn en een onderwerp kan ineens trending zijn.

Als je doelgroep hier zit dan moet jouw bedrijf zeker ook op dit hyperactieve platform zijn.

Het is een uniek platform en alles dat je daar publiceert komt ook echt terecht in de tijdlijn van je volgers. En dat maakt Twitter zakelijk veel interessanter dan welk ander platform dan ook.

Strategie voor Twitter
Een platform waar zoveel activiteit is, vraagt erom dat je deze activiteit in je voordeel gebruikt. Dat hebben wij een keer gedaan d.m.v. een live interview. Eerst veel tam-tam bij de aankondiging en toen het interview. Uiteraard maakte deze actie deel uit van een strategisch plan.

En datzelfde geldt natuurlijk voor een live verslag. Als je bij een evenement bent kun je een ooggetuigenverslag tweeten. En dat trekt aandacht en het trekt volgers aan.

Als je Twitter gebruikt in combinatie met Mailchimp Standard, dan kun je je tweets op Mailchimp inplannen. En als je een lagere versie van Mailchimp gebruikt dan kun je posten op Twitter via Mailchimp.

En je kunt via Mailchimp ook Twitter profielen van mensen die in je audience zitten binnen halen in Mailchimp en dan kun je gemakkelijk zien of je nieuwsbrief aansluit bij waar ze mee bezig zijn.

Maar het begint allemaal met de vraag: waar zit je doelgroep, want als je doelgroep daar niet zit kun je doen wat je wilt, maar dan levert het je niets op natuurlijk.

Live verslag doen via Twitter trekt volgers aan, daar kun je op rekenen. Kijk hier hoe dit werkt en hoe moeilijk het is om je los te rukken van een actueel live verslag. In dit artikel vind je een real time live verslag van een rechtbank journaliste. Maar ook ideeën voor mensen die niet dagelijks …
Live verslag doen via Twitter trekt volgers aan Lees verder »
Marketing automatiseren voor zover dat kan. Hier een aantal ideeën over wat je zou kunnen automatiseren, want dat is essentieel als je een klein bedrijf in je eentje runt. Je moet je tijd wel efficient besteden, want anders draai je jezelf in de knoop. Dan heb je te veel op je bordje terwijl het eigenlijk …
Marketing automatiseren Lees verder »
Als je Twitter gaat vergelijken met andere socials dan zie je dat Twitter zich op een heleboel manieren onderscheidt. In dit artikel vertel ik je over deze onderscheidende punten. Wat zijn de overeenkomsten met Facebook, LinkedIn, Pinterest en Instagram? En wat doet Twitter voor SEO? Heeft het gebruik van Twitter ook nadelen en welke nadelen …
Twitter vergeleken met andere socials Lees verder »
Bladwijzers in Twitter geven de mogelijkheid om Tweets te bewaren. En dan zijn ze later ook gemakkelijk terug te vinden. Dit kan bijvoorbeeld interessant zijn als het om een tweet van een autoriteit gaat. Want een dergelijke tweet kun je gebruiken als bron van een artikel dat je schrijft. Zo zijn er nog meer redenen …
Bladwijzers in Twitter Lees verder »
Dit is het verhaal over hoe we Twitter gebruikt hebben voor een live interview. Gewoon in de vorm van Tweets over en weer met speciale hashtag. Je leest hier alles over de voorbereiding, hoe we uitkwamen met de tijd die we hiervoor gepland hadden en wat het heeft opgeleverd. Het kan leuk zijn om ook …
Live interview via Twitter Lees verder »
Mailchimp heeft heel veel merge tags voor Twitter. En deze merge tags werden in de oudheid ook echt gebruikt. Nu kun je ze ook nog gebruiken, maar bijna niemand doet dat nog. Dit kunnen leuke merge tags zijn als je eens iets anders wilt. Hier vertel ik je welke merge tags dit zijn, hoe je …
Mailchimp merge tags voor Twitter Lees verder »
Met Mailchimp organische social posts kun je publiceren op Twitter, Facebook en Instagram. En met Mailchimp Standard en Premium kun je publicaties op Instagram ook plannen. En je vindt in dit artikel ook een hack voor als je Mailchimp Free of Essentials gebruikt. Of als je de legacy versie hebt. Dat is echt een trucje …
Mailchimp organische social posts Lees verder »
Een extra account op Twitter heeft Twitter niet verboden, maar ze willen het ook liever niet. Wees hier voorzichtig mee en vraag je vooraf af wat je doelgroep ervaart. Want jij weet wel waarom je dat extra account aanmaakt, maar voor je volgers is dat een stuk minder duidelijk. Zelfs als je het erbij schrijft …
Extra account op Twitter Lees verder »
Mailchimp Social Profiles is een betaalde add on die je kunt toevoegen aan alle versies van Mailchimp. Met deze add on kun je informatie binnenhalen uit de social media profielen van je abonnees. En dat kan bijzonder handig zijn want dan leer je je abonnee beter kennen. En dan weet je dus waar je over …
Mailchimp Social Profiles Lees verder »
Op Twitter kunnen mensen een tweet retweeten. Daarmee bereik je het netwerk achter je netwerk. En dit kan het bereik van je tweet enorm vergroten.Vroeger kon dat alleen met kunst-en-vliegwerk. Je moest er handig voor zijn. Tegenwoordig is zijn retweets een stuk gebruiksvriendelijker geworden. Hier kun je lezen hoe retweets werken en wat het verschil …
Retweets op Twitter inzetten Lees verder »