Tool: WordPress plugin
Handige WordPress plugins, en ook een paar minder handige en een paar problemen.

Plugins zijn uitbreidingen van WordPress die je website meer mogelijkheden geven. WordPress is van zichzelf een kaal systeem waar je wel een website mee kunt maken, maar dat is het dan ook wel. Met behulp van plugins kun je je website “aankleden”. Plugins zijn het zout in de pap van WordPress.

Handige WordPress plugins
Maar WordPress is open source. Dat betekent o.a. dat iedereen die dat wil en die er de vaardigheden voor heeft een plugin kan aanleveren. En als iemand het niet meer wil, dan doet hij er gewoon niets meer aan.
Hierdoor zijn niet alle plugins goed en veilig. Met name als je gratis een plugin kiest doe je er goed aan om op de volgende zaken te letten:

of hij getest is met jouw versie van WordPress
of hij recentelijk is bijgewerkt
recensies

Daarnaast is het een goed idee om de recensies te lezen. Let met name op de negatieve reacties. Daar staat soms iets tussen als “het ding brak mijn website” of zoiets. Daar moet je op letten, want dat kan ook met jouw website gebeuren.

Handige WordPress plugins
Verder is het belangrijk dat je voor je een plugin installeert of bijwerkt, eerst altijd een backup van je website maakt. Als je een goede backup hebt die je gemakkelijk terug kunt zetten dan is er geen man overboord als het een keertje fout gaat. Grote en bekende plugins zijn Jetpack en Yoast.

De plugins waar ik over schrijf heb ik zelf geprobeerd vanuit het oogpunt: zijn ze echt handig voor dienstverleners.

Dit menu bestaat niet of heeft geen items
Als contentmarketing de kern van je marketingstrategie is, dan is het belangrijk dat je niet alleen iets publiceert als je daar zin in hebt. De kunst is dat je volgens een vast ritme iets publiceert. Liefst op een vaste dag en een vaste tijd. Zodat je hoeveelheid content steeds meer groeit. Een vast ritme voor je publicaties is moeilijk, want is altijd wel iets dat onmiddellijk aandacht vraagt. Daarom moet je je voorbereiden op hindernissen. Maar hoe vaak moet je bloggen?
Het koppelen van WordPress en Mailchimp: hoe doe je dat? Het antwoord is iets moeilijker dan de vraag, want de vraag is eigenlijk verkeerd gesteld. Mailchimp is een onafhankelijk systeem en WordPress is dat ook. En die 2 kun je niet zomaar koppelen. Daar heb je een WordPress plugin voor nodig. En daarvan zijn er …
Koppelen WordPress en Mailchimp Lees verder »
Er zijn heel veel plugins voor gerelateerde posts, maar ik vind dat de meeste plugins dit niet zo heel goed doen. Op mijn website wordt het sneller duidelijker als de plugin niet echt snapt wat relevant is en wat niet. Want ik schijf zowel over Mailchimp als over MailerLite en die artikelen gaan allebei over …
Echt relevante gerelateerde posts Lees verder »
Als je een kleine mailinglijst hebt, dan kun je geen betrouwbare AB-test doen. Klein betekent dat je geen 5000 adressen per testgroep hebt. En wie niet groot is moet slim zijn. Dus dan doe je een splitrun kleine mailinglijst. Dat is meer werk, maar door dit te doen geef je jezelf eigenlijk een cursus e-mailstrategie. …
Splitrun kleine mailinglijst Lees verder »
Een contentkalender is een beetje onpraktisch. Maar als ik lees waarom ik een contentkalender nodig heb dan klinkt dat beslist overtuigend. Ik denk dan zelf bijna dat ik ook een contentkalender nodig heb, want je moet plannen natuurlijk. Maar ik doe het anders omdat ik dat veel praktischer vind. Hier ga ik je vertellen hoe …
Contentkalender? Wat onpraktisch Lees verder »
Sterke meta descriptions schrijven helpt ervoor te zorgen dat mensen jouw pagina kiezen als hij in de zoekresultaten wordt aangeboden.
Met je meta description kun je ervoor zorgen dat jouw pagina eruit springt, waardoor je meer bezoekers krijgt. Maar zorg er wel voor dat de vlag de lading dekt: schrijf een heldere samenvatting van wat er op de pagina te lezen valt.
Een MailerLite inschrijfformulier op je website. Hier lees je hoe je MailerLite embedded forms maakt, hoe je ze importeert en hoe je ze op een pagina of in de zijbalk zet. Dit is niet moeilijk, als je even goed oplet kun je dit heel waarschijnlijk zelf. Maar je moet wel weten hoe het moet want …
MailerLite inschrijfformulier op je website Lees verder »
Marketing automatiseren voor zover dat kan. Hier een aantal ideeën over wat je zou kunnen automatiseren, want dat is essentieel als je een klein bedrijf in je eentje runt. Je moet je tijd wel efficient besteden, want anders draai je jezelf in de knoop. Dan heb je te veel op je bordje terwijl het eigenlijk …
Marketing automatiseren Lees verder »
Met Gravity, Mailchimp en iDEAL heb je een mooi betaalsysteem met een integratie met Mailchimp op je website. Deze combinatie is prima geschikt als je verwacht dat mensen niet een hele winkelmand vol verschillende producten zullen willen shoppen. Maar je wilt gewoon je boek verkopen of zoiets. Dus je hebt een betaalsysteem nodig en je …
Gravity Mailchimp en iDEAL Lees verder »
Woocommmerce is een echte shop. Het verschil tussen een echte shop en een betaalformulier is dat mensen in een shop meerdere verschillende producten in de winkelmand kunnen leggen, terwijl bij een betaalformulier ze in het beste geval meerdere stuks van hetzelfde product kunnen afrekenen. Voor je iets kiest moet je dus bedenken of het in …
Woocommerce een echte shop Lees verder »