Geschatte leestijd: 5 minuten
Inhoudsopgave
Planning met Trello planning en pijplijn
Met Trello kun je plannen en je kunt er ook een pijplijn voor je marketing mee maken.
Als je Trello hier om vraagt kun je een verwerkingsovereenkomst met ze afsluiten. Ook een aanrader met het oog op de AVG.
Trello pijplijn en planning
Borden, lijsten en kaarten
Borden, lijsten en kaarten
Op Trello maak je lijsten en op die lijsten plak je kaarten. Deze kaarten geef je een naam waardoor je ze van elkaar kunt onderscheiden. En in de kaarten zit de informatie.

Begin gewoon met een lijst te maken van dingen die je moet doen, en schuif de kaarten gaandeweg door tot je project klaar is.
Trello pijplijn en planning
Labels en filters
Labels en filters
Je kunt de kaarten labeltjes gegeven die aan de buitenkant van het bord zichtbaar zijn. Dat is op zich al handig. Maar nog handiger is het dat je de kaarten kunt sorteren. Je kunt alle kaarten die hetzelfde label hebben snel bij elkaar zoeken met een filter. De andere kaarten zijn dan tijdelijk onzichtbaar, tot je het filter weer uitschakelt.

Trello pijplijn en planning
Links en e-mailadressen
Links en e-mailadressen
Ieder bord heeft een eigen link en een eigen e-mailadres. Als je dat wilt kun je dus e-mails naar een bord sturen. Is handig als je opdrachten per e-mail ontvangt. Je kunt hierdoor ook de berichten die je ontvangt via het contactformulier op je website rechtstreeks naar een Trello bord sturen.
E-mailadres vinden
Het e-mailadres van je bord vind je door deze navigatie te volgen:
- Rechts boven: Laat menu zien
- Dan: ….Meer
- E-mail naar bordinstellingen

Kansen om te ondernemen!
In de workshop doelgericht netwerken die ik bij Judith volgde ben ik netwerken heel anders in gaan zetten. Ik ben anders gaan aankijken tegen vragen en reacties van mensen die ik eerder als “lastig” kon ervaren. Nu zie ik deze juist als kansen om te ondernemen! Claudia van Wezel, Praktijk de Groeisprong De workshop waar …
Trello pijplijn en planning
Pijplijn
Pijplijn met Trello
Je kunt met met platform ook heel makkelijk een pijplijn maken met de verschillende stadia van marketing. En de kaarten schuif je dan van het ene stadium naar het andere stadium.

Dan heb je een eenvoudig CRM om je contacten te managen.
Trello pijplijn en planning
Samenwerken
Samenwerken met Trello
Je kunt met dit platform ook heel gemakkelijk samenwerken, want je kunt een bord delen. Dat kan heel gemakkelijk zijn als je met een team werkt. Mensen met wie je borden deelt kunnen alleen de borden zien die je met ze gedeeld hebt. Alle andere borden zien ze niet.
Trello heeft een leuk e-bookje geschreven over succesvol samenwerken op afstand. Dat boekje kun je hier gratis downloaden.
Trello pijplijn en planning
Privacy
Privacy
Je kunt per bord beslissen of het gezien mag worden en door wie. Je kunt een bord privé houden, of delen met een team of je kunt het openbaar maken. Als je een bord openbaar maakt kan iedereen het zien en het kan dan ook als zoekresultaat in de zoekmachines verschijnen.
Trello pijplijn en planning
Integraties: powerup tools
Powerup tools
Trello heeft heel veel integraties met andere platforms. Je kunt een kalender toevoegen, of een integratie met Google Drive, er is een tool waarmee je gemakkelijk kunt zien of een kaart in het vergeetboek raakt etc. etc. En welke tools je hiervoor wilt inzetten kun je per bord bepalen.
Trello pijplijn en planning
Tarieven
Trello tarieven
Trello heb je in verschillende versies en verschillende prijzen. Met de gratis versie kun je al een heel behoorlijke planning opzetten.
Je hebt bij de gratis versie de beschikking over 1 powerup tool. Als je meer extra toeters en bellen wilt dan moet je een betaalde versie kiezen.
De kracht van één
Handig systeem, aanrader! Dit gaat over de kracht van één: alles wat bij elkaar hoort samen in één systeem. Zo verlies je geen tijd aan zoeken naar dingen die je nodig hebt om je werk te kunnen doen.
Maar dit is natuurlijk niet je enige mogelijkheid. Voor marketing heb je gewoon een CRM nodig, daar hoeven we niet over te praten. En Trello is geen CRM, je kunt er zelf een CRM mee knutselen en dat is een prachtige mogelijkheid voor kleine bedrijven omdat dit je geen kapitalen kost.
Maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor een echt CRM. Kijk gewoon bij bij jou past en wat bij je bedrijf en je budget past.
Er is een marketing systeem dat speciaal voor dienstverleners is. Werkt erg fijn.
Marketing voor diensten
Ik stuur regelmatig tips rond over dienstenmarketing. Hier kun je je inschrijven en dan krijg je als eerste 5 makkelijk toepasbare tips om meer klanten te krijgen.