Virtuele experts

Virtuele experts zijn virtuele assistenten die zich ontwikkeld en gespecialiseerd hebben. Zoiets gebeurt min of meer “vanzelf” als je iets vaak genoeg doet én als je dat wat je doet ook leuk genoeg vindt om er veel aandacht aan te willen besteden en/of er cursussen over te willen volgen.

Ikzelf heb dat ook gedaan, waardoor ik je bovengemiddeld goed kan helpen met zoekmachineoptimalisatie en met MailChimp. “Virtuele experts” verder lezen

Online adressen verzamelen

Online adressen verzamelen is een logische manier als je mensen wilt gaan mailen. Over adressen die je online verzamelt weet je zeker dat ze van mensen zijn die wel eens online zijn.

Als je adressen offline verzamelt weet je dat niet zeker. En echt waar, er zijn mensen die niet van computers en mobiele telefoons houden waardoor online marketing geen goede manier is om deze mensen te bereiken. “Online adressen verzamelen” verder lezen

Lage open rate en weinig afmeldingen

Lage open rate en weinig afmeldingen. Dat ziet er niet zo ernstig uit.

Je zou gemakkelijk kunnen denken dat dit niet erg is want ook als mensen je nieuwsbrief niet openen is het best mogelijk dat ze je naam wel in hun inbox zien. Je kunt gemakkelijk denken dat de titel van je nieuwsbrief misschien interesse opwekt. En dat het daarom zinvol is je nieuwsbrief te blijven sturen, ook als hij niet geopend wordt. “Lage open rate en weinig afmeldingen” verder lezen

Graymail is geen spam

Graymail is geen spam, maar het wordt door ontvangers wel vaak als spam gezien en ook als spam aangemeld. Graymail is een term waar een speciaal soort e-mails mee bedoeld wordt. Het gaat hier om e-mails waar wel degelijk toestemming voor gegeven is, maar waar de ontvanger niet in geïnteresseerd is. “Graymail is geen spam” verder lezen

Verplichte velden: oppassen hiermee

Verplichte velden op je inschrijfformulier kunnen er de oorzaak van zijn dat je veel minder inschrijvingen krijgt dan je zou kunnen krijgen. En soms zijn ze er ook de oorzaak van dat het inschrijfformulier op je website niet lijkt te werken. In werkelijkheid is dat gelukkig niet zo.

In dit artikel het ik het over verplichte velden en over het gebruik van een inschrijfplugin in combinatie met verplichte velden. Het is zaak om op te passen met verplichte velden. Ze hebben haken en ogen die je je niet direct realiseert. “Verplichte velden: oppassen hiermee” verder lezen

Afmeldingen verminderen

Afmeldingen verminderen: als je wilt dat je mailinglijst groeit kun je geneigd zijn te focussen op meer aanmeldingen en allerlei zaken te organiseren die voor meer aanmeldingen gaan zorgen. Maar realiseer je dat je mailinglijst groeit doordat je meer aanmeldingen dan afmeldingen krijgt. Het daarom zaak om het aantal afmeldingen zo laag mogelijk te houden. Hier kun je zelf veel aan doen.

Afmeldingen verminderen: het normale verloop op je mailinglijst is ongeveer 25% per jaar. Dat betekent dat je mag verwachten dat 20% tot 25% van je huidige abonnees volgend jaar geen abonnee meer zal zijn.

Hier zijn natuurlijk uitzonderingen op: als je nu een kleine mailinglijst hebt waar voornamelijk je klanten op staan, dan kan jouw percentage gunstiger liggen. “Afmeldingen verminderen” verder lezen

Role based e-mailadressen in je bestand

Role based e-mailadressen zijn e-mailadressen die gewoonlijk van een bedrijf zijn. Je weet wel: info@jouwbedrijf.nl. Deze bedrijfsadressen lijken heel erg betrouwbaar, juist omdat het adressen van bedrijven zijn. Maar zijn deze adressen ook werkelijk zo betrouwbaar? Op deze vraag ga ik in dit artikel dieper in.

Role based e-mailadressen of roles zijn e-mailadressen als:

  • info@
  • admin@
  • contact@
  • webmaster@

“Role based e-mailadressen in je bestand” verder lezen

MailerLite een alternatief voor MailChimp?

MailerLite: naast MailChimp zijn er natuurlijk nog veel meer platforms die je kunt gebruiken voor je e-mailmarketing. En ieder platform heeft zijn eigen mogelijkheden en beperkingen.

MailChimp is met name interessant omdat je: “MailerLite een alternatief voor MailChimp?” verder lezen

Click rate verhogen

Click rate verhogen: als je wilt weten of de click rate van je nieuwsbrief goed is kun je de resultaten van jouw nieuwsbrief vergelijken met die van andere nieuwsbrieven in jouw branche.

Dat kun je hier doen.

En als je nu ontdekt dat de click rate van jouw nieuwsbrief veel lager is dan die van je concurrenten, dan hoef je niet te wanhopen: er valt gewoon iets te verbeteren. “Click rate verhogen” verder lezen