Verkoop je aan de moeilijkste prospect?

verkoop je aan de moeilijkste prospect

Verkoop je aan de moeilijkste prospect? Verkopen is stukken lastiger als je probeert te verkopen aan de moeilijkste prospect. Maar besef je ook dat er prospects zijn aan wie je gemakkelijker kunt verkopen?


Verkoop je aan de moeilijkste prospect?

Veel ondernemers proberen de moeilijkste prospect op de moeilijkste manier in hun schepnetje te vangen. En dat is moeilijk …

De moeilijkste prospect is een vreemde. Iemand die nog geen enkele ervaring met jou en je werk heeft. Iemand die de moeilijke beslissing moet nemen erop te vertrouwen dat jouw aanbod werkelijke waarde heeft.


De makkelijkste prospect

De makkelijkste prospect om aan te verkopen is een bestaande klant. Een bestaande klant kent jou en je werk. Je bestaande klant weet wat hij aan je heeft. Hij heeft ervaring me je. Hij hoeft dus niet te twijfelen of jij je werk wel goed doet en of jij wel echt waarde geeft, want dat weet je bestaande klant al. Als je een passend aanbod hebt, dan zal je bestaande klant daarom veel gemakkelijker kopen dan wie dan ook.

De makkelijkste prospects om aan te verkopen zijn dus je oude klanten. Mensen met wie je eerder hebt gewerkt en die daar tevreden over waren.


De bijna makkelijkste prospect

De bijna makkelijkste prospect om aan te verkopen is iemand die naar jou verwezen is door een voormalige klant of door een bestaande klant.

Voordat een prospect gaat kopen en klant wordt, moet er eerst voldoende vertrouwen zijn. En vertrouwen opbouwen kost tijd en moeite. Maar de weg om dit vertrouwen op te bouwen wordt een stuk korter als een goede vriend van je prospect jou een aanbeveling geeft en naar je gaat verwijzen.

Daarom zijn deze ambassadeurs van je bedrijf zo enorm waardevol.


Lang niet de moeilijkste prospect

En dan is er nog een prospect die jij waarschijnlijk niet ziet staan. Maar die veel makkelijker is om aan te verkopen dan je zou denken. Dit is de klant die bij je weggegaan is.

De klant die bij je weggegaan is heeft daar een reden voor gehad. Als jij niet vraagt naar die reden, dan zal je klant hier meestal niet spontaan mee komen. En als je er wel naar vraagt dan noemt je klant waarschijnlijk de prijs. Maar dat moet je niet zonder meer geloven. Je moet dieper graven.

Op de een of andere manier is die klant die bij je is weggegaan niet gelukkig met je. En jij moet daar iets aan doen.

Want voor deze klant geldt hetzelfde als voor de makkelijkste prospect: hij heeft ervaring met je en hij kent de waarde van je diensten. Maar er is wel iets heel erg mis gegaan, want hij is weg.

Ontdek daarom de ware reden waarom hij is weggegaan en doe er iets aan!


Verkoop je aan de moeilijkste prospect?

  • Probeer jij klanten te krijgen die jou nog niet kennen? Dan verkoop je aan de moeilijkste prospect.
  • En probeer je dat te doen door te adverteren? Dan heb je de moeilijkste manier gekozen.

Als je op de moeilijkste manier probeert te verkopen aan de moeilijkste prospect, dan is het niet vreemd als je weinig resultaat hebt. En je hebt dan ook minder middelen in handen dan wanneer je aan bijvoorbeeld voormalige klanten verkoopt. Iets leuks als een strikt persoonlijke boodschap in je nieuwsbrief kan dan niet.

Gelukkig zijn er ook andere manieren. Schrijf je hieronder vlug in, dan kan ik je de makkelijkere manieren vertellen. Of lees direct verder in het stappenplan marketing starten.



Strategisch marketingplan

smarketing

Speciaal voor dienstverleners: een strategisch marketingplan maken dat echt werkt en dat echt voor klanten zorgt!

Lees er hier meer over

Je bent hier: Home » Marketing » Relatiemarketing » Verkoop je aan de moeilijkste prospect?

Verkoop je aan de moeilijkste prospect? was last modified: by

Auteursrecht afbeelding: mcmurryjulie

Verkoop je aan de moeilijkste prospect? was last modified: by

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *