Verkopen met dynamische content

dynamische content met mailerlite

Voor mijn klant heb ik een een workflow gemaakt met dynamische content. Met dynamische content laat je bepaalde delen van je nieuwsbrief alleen zien aan een selecte groep mensen.

Dynamische content in MailerLite

Dynamische content in Mailerlite is makkelijk te hanteren en je krijgt deze mogelijkheid bij de gratis versie.

Voorwaardelijke content in Mailchimp

In Mailchimp heb je 2 mogelijkheden om dit te doen.

  • Er is een eenvoudige mogelijkheid als je Mailchimp Standard of Premium gebruikt.
  • Als je een lagere versie van Mailchimp gebruikt kan het ook, maar dan is er een vrij ingewikkelde codering nodig (kan ik voor je doen).

Verkopen met dynamische content

Dynamische content in je nieuwsbrief betekent dat je sommige stukken tekst laat zien aan een selecte groep mensen. En aan een andere geselecteerde groep mensen laat je andere content zien. Dat doe je allemaal in dezelfde nieuwsbrief.

Buyers journey

Dat betekent dat je content kunt laten aansluiten bij de fase in de buyers journey waar je prospects op dat moment zijn. Dat kan allemaal heel gemakkelijk door je prospects in te delen in groepen die bij de buyers journey passen en in je nieuwsbrief voorwaardelijke contentblokken te gebruiken.

Mensen die net hebben ingeschreven en die jou nog niet goed kennen laat je een eenvoudig probeer aanbod zien. En mensen die al een poosje op je lijst staan en laat je een dienst zien die verder gaat. Dit gebeurt in dezelfde nieuwsbrief.


Inspelen op aankoopgedrag

Je klanten hebben bijvoorbeeld dienst x gekocht en die dienst leent zich er niet voor om ‘m nogmaals te verkopen.

  • Dan maak je eerst een groep aan voor iedereen die het blok wel moet zien, ofwel voor iedereen die deze dienst nog niet gekocht heeft.
  • Vervolgens maak je je nieuwsbrief, met daarin een blok voor voorwaardelijke content. En je geeft er de instructie bij dat het blok getoond moet worden aan iedereen die nog niet gekocht heeft.
  • Zodra mensen kopen haal je ze uit die groep, zodat ze deze dienst nooit meer te zien krijgen.

Dat kan ook geweldig zijn als je een abonnementen verkoopt. Dan maak je een dynamisch blok voor iedereen die nog niet heeft gekocht en dat blok laat je alleen zien aan mensen die niet hebben gekocht. En zodra ze gekocht hebben toon je dat blok niet meer.


Gericht mailen

Door een blok voor dynamische content toe toe voegen kun je ook heel gericht een boodschap sturen naar een specifieke doelgroep. Dat ziet er zo uit:

dynamische content
Dynamische content

Hier boven zie je ook aangegeven: “This block is visible for specific audience only”. En dat specifieke publiek is dan een specifieke groep.


Dit kun je zowel in MailerLite als in Mailchimp doen. Voor beide platforms geldt dat je er een strak ingericht account voor nodig hebt waarin je adressen heel erg goed zijn ingedeeld.

Je moet het systeem heel zorgvuldig opzetten en je moet ook een actie of segmentatie toepassen om te zorgen dat mensen echt alleen blokken te zien krijgen die relevant voor ze zijn. Je moet ze dus uitsluiten zodra ze gekocht hebben.

En denk er ook aan dat je een document maakt waarin je beschrijft waar al die groepen toe dienen, want dit is een geavanceerde e-mailstrategie en als je niet meer weet waarom je je groepen gemaakt hebt en waar ze toe dienen dan raak je beslist de weg kwijt.

Maar als je dit allemaal netjes op zet, dan heb je een automatische verkoopmachine gemaakt.


Dynamische content in jouw nieuwsbrief

Als jij op deze manier wilt verkopen met dynamische content in je nieuwsbrief, dan kan ik je helpen dit goed op te zetten. Kom dan een dag naar Heiloo, dan leer ik je er alles over in een individuele strategie training.

Strategisch mailen

de waarde van je mailinglijst

Het is beslist geen goed idee om al je e-mails naar al je abonnees te sturen.

Als je werkelijk succesvol wilt gaan mailen, kom dan voor een individuele training e-mailstrategie. Dan leer ik je wat je hierover moet weten en hoe je het moet doen.

Lees er meer over >>

Verkopen met dynamische content was last modified: by

Dynamic content

Verkopen met dynamische content was last modified: by

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *