Verkopen met dynamische content

dynamische content met mailerlite
Je bent hier: Home » Blog » Mailchimp Specialist » Mailchimp nieuwsbrieven » Verkopen met dynamische content


Verkopen met dynamische content: voor meneer Jansen heb ik een een workflow gemaakt met dynamische content. Met dynamische content laat je bepaalde delen van je nieuwsbrief alleen zien aan een selecte groep mensen.

Voorwaardelijke content in Mailchimp

In Mailchimp heb je 2 mogelijkheden om dit te doen.

  • Er is een eenvoudige mogelijkheid als je Mailchimp Standard of Premium gebruikt.
  • Als je een lagere versie van Mailchimp gebruikt kan het ook, maar dan is er een vrij ingewikkelde codering nodig (kan ik voor je doen).

Verkopen met dynamische content

Dynamische content in je nieuwsbrief betekent dat je sommige stukken tekst laat zien aan een selecte groep mensen. En aan een andere geselecteerde groep mensen laat je andere content zien. Dat doe je allemaal in dezelfde nieuwsbrief.

Buyers journey

Dat betekent dat je content kunt laten aansluiten bij de fase in de buyers journey waar je prospects op dat moment zijn. Dat kan allemaal heel gemakkelijk door je prospects in te delen in groepen die bij de buyers journey passen en in je nieuwsbrief voorwaardelijke contentblokken te gebruiken.

Mensen die net hebben ingeschreven en die jou nog niet goed kennen laat je een eenvoudig probeer aanbod zien. En mensen die al een poosje op je lijst staan en laat je een dienst zien die verder gaat. Dit gebeurt in dezelfde nieuwsbrief.


Inspelen op aankoopgedrag

Je klanten hebben bijvoorbeeld dienst x gekocht en die dienst leent zich er niet voor om ‘m nogmaals te verkopen.

  • Dan maak je eerst een groep aan voor iedereen die het blok wel moet zien, ofwel voor iedereen die deze dienst nog niet gekocht heeft.
  • Vervolgens maak je je nieuwsbrief, met daarin een blok voor voorwaardelijke content. En je geeft er de instructie bij dat het blok getoond moet worden aan iedereen die nog niet gekocht heeft.
  • Zodra mensen kopen haal je ze uit die groep, zodat ze deze dienst nooit meer te zien krijgen.

Dat kan ook geweldig zijn als je een abonnementen verkoopt. Dan maak je een dynamisch blok voor iedereen die nog niet heeft gekocht en dat blok laat je alleen zien aan mensen die niet hebben gekocht. En zodra ze gekocht hebben toon je dat blok niet meer.

Dynamische content in jouw nieuwsbrief

Als jij op deze manier wilt verkopen met dynamische content in je nieuwsbrief, dan kan ik je helpen dit goed op te zetten.


Meer over e-mailstrategie

pijltje
Verkopen met dynamische content was last modified: by

Ik ben een erkende Mailchimp expert dus als je ondersteuning wilt hoef je het maar te vragen.

Verkopen met dynamische content was last modified: by