Je bent hier: Home » Blog » Marketing zelf doen » Verwijs je naar de concurrent op LinkedIn?
Verwijs je naar de concurrent op LinkedIn

Verwijs je naar de concurrent op LinkedIn?

Geschatte leestijd: 2 minuten

Verwijs je naar de concurrent op LinkedIn?

Verwijs je naar de concurrent op LinkedIn? Waarschijnlijk wel, tenzij je daar iets aan hebt gedaan. Verwijzen naar je concurrenten doe je gewoonlijk liever niet. Maar op LinkedIn doen veel mensen dat wel. En ook nog zonder dat ze het weten.

Verwijs je naar de concurrent?

Dat gaat om de functie:

Gebruikers die dit profiel hebben bekeken, bekeken ook …

Dat zinnetje lijkt zo onschuldig, maar besef dat gebruikers die jouw profiel bekijken daar een reden voor hebben: waarschijnlijk zijn ze op zoek naar iemand als jij. En dan is het ook heel gewoon dat ze ook de profielen van je concurrenten hebben bekeken.

En de volgende bezoeker die op zoek is naar iemand als jij krijgt je concurrenten er gelijk bij cadeau. Hij hoeft niet eens te zoeken want dat hebben z’n voorgangers al gedaan.

Stop met verwijzen naar je concurrenten

Het is fijner om niet te verwijzen naar je concurrenten, daarom zou je deze functie uit kunnen zetten.

Stoppen met verwijzen naar je concurrenten doe je zo:

  1. Ga naar je profielfoto (bovenaan)

    Open hier het kleine pijltje bij “ik”.

  2. Instellingen in Privacy

    Ga hier naar “Instellingen en Privacy” bij het onderwerp “Account”

  3. Kies het tabblad “Privacy”

    Daar zie je o.a. staan: “Gebruikers die dit profiel hebben bekeken, bekeken ook …
    En hier kun je deze functie ook uitzetten.

Lees ook:  Vriendschapsverzoeken verwijderen van Facebook

En als je dan toch bezig bent met die instellingen, controleer dan ook gelijk eens wat bezoekers kunnen zien als ze niet zijn ingelogd op LinkedIn.


Waarom

Omdat niemand het fijn vindt om bezoekers naar de concurrent te sturen, zou je je kunnen afvragen waarom LinkedIn deze functie eigenlijk heeft. Wie heeft belang bij deze functie?

Simpel: recruiters. En dat zijn ook de mensen die een betaald LinkedIn account hebben. Daarom heeft LinkedIn deze functie, maar jij hoeft daar niet aan mee te doen. Zet ‘m gewoon uit.

LinkedIn is een netwerk van professionals, dus als jij een professional bent zou je voor LinkedIn een plekje in moeten ruimen in je marketingplan.


Judith de Vries

Judith de Vries

Get Clients Now!™ facilitator

Mailchimp expert

MailerLite expert

en ook nog goed in SEO

Verwijs je naar de concurrent: met dank aan Markéta Machová voor de afbeelding.

Gepubliceerd op: 14-11-2017
Voor het laatst bijgewerkt op: 12-10-2021