visitekaartje inzetten

Visitekaartje inzetten en de juiste klanten aantrekken

Geschatte leestijd: 5 minutes

Visitekaartje inzetten

Je visitekaartje inzetten om de juiste klanten aan te trekken: het verhaal over het visitekaartje dat op reis ging om de juiste klanten aan te trekken. En op reis gaan is iets dat visitekaartjes gewoonlijk niet doen, zoals je waarschijnlijk heel goed weet.

Visitekaartje inzetten en de juiste klanten aantrekken

Mond tot mond

Mond-tot-mondreclame is de beste reclame die er is en het is nog gratis ook! Je hebt alle belang bij mond-tot-mondreclame, het zou daarom prachtig zijn als je dit zou kunnen stimuleren. Dat blijkt te kunnen….. Door je visitekaartje in te zetten.

We waren onze hobby aan het beoefenen: langeafstandswandelen. Wij liepen over het Pieterpad, van Pieterburen in Groningen naar de St. Pietersberg in Limburg.

Tanja Cavaljé

Een geniaal marketingsysteem

Get Cliënts Now is een geniaal marketingsysteem. Het is een mooie aanvulling op mijn kennis en ook goed toepasbaar voor mijn opdrachtgevers. Het leert je duidelijke keuzes te maken, die bij je bedrijf passen. Het levert tijd op door de structurele en planmatige aanpak. Bovendien levert GCN je ontzettend veel persoonlijke inzichten. En natuurlijk zorgt …

Een geniaal marketingsysteem Lees verder »

We sliepen die nacht in een bed & breakfast annex pensionstal, ergens in Groningen. Om precies te zijn: in Wierumerschouw. Als je nooit over dit plaatsje gehoord hebt moet je even het Pieterpad gaan lopen, dan kom je er vanzelf langs.

Goed, we sliepen dus in Wierumerschouw in een bed & breakfast. En daarna liepen we weer verder. Het was een prima verblijf, we hebben het er erg leuk gehad en de service was uitstekend! Nu zou het verhaal klaar kunnen zijn.

En als de eigenaren niet iets gedaan zouden hebben om ons te stimuleren over hun bed & breakfast te praten, dan zou het gebleven zijn bij een leuke herinnering. De eigenaren deden echter wel iets waardoor wij over ze gingen praten. En ze deden dat op een manier die de kans dat iemand uit ons netwerk bij ze zal gaan logeren behoorlijk groot maakte.

Visitekaartje inzetten en de juiste klanten aantrekken

Wat er zo slim aan is

Wat deden zij?

Wat ze deden was simpel: ze gaven ons een visitekaartje mee waarop ze met pen geschreven hadden:

10% korting eerste nacht

Dat is alles wat zij gedaan hebben.

Wat deden wij?

Wij liepen verder, met het visitekaartje in onze rugzak. En we spraken over de vraag aan wie we dit visitekaartje zouden geven. Het zou jammer zijn om het niet weg te geven. Bovendien: de eigenaren hadden het heel erg goed gedaan en ze waren leuk. Dus de gunfactor speelde ook mee. Wij waren tevreden klanten.

Daarom: wie in onze kennissenkring zou het beste passen bij deze accommodatie? Thuisgekomen hebben we het kaartje gegeven aan de juiste persoon. En toen we het kaartje gaven, hebben we natuurlijk verteld hoe leuk het daar was.

Visitekaartje inzetten en de juiste klanten aantrekken

Waarom mond-tot-mond zo goed werkt

Wat wij hier deden laat zien waarom mond-tot-mondreclame zo goed werkt: wij hebben ons ingespannen om het kaartje te geven aan iemand die het beste bij de accommodatie paste.

Dit is een enorm voordeel dat je hebt als mensen naar je gaan doorverwijzen: de klanten die zij sturen zijn vaak mensen die precies nodig hebben wat jij te bieden hebt. Want juist daarom zijn ze naar je doorverwezen. Dit is een uitstekende marketingmethode die je nauwelijks iets kost. Doen dus.

Wist je dat “zorgen dat mensen naar je gaan verwijzen” met stip op positie 2 staat van effectieve marketingmethoden? Als mensen naar je gaan verwijzen ben je geloofwaardig. Mensen hebben meer vertrouwen in je als je een aanbeveling van iemand uit hun netwerk hebt.

Visitekaartje inzetten en de juiste klanten aantrekken

Korting of bonus

Misschien kun je geen korting geven omdat je prijzen al zo scherp zijn dat je er nauwelijks iets aan overhoudt. En misschien denk je dat dit niet anders kan omdat je anders geen klanten krijgt. Als dit over jou gaat, lees dan het artikel over de prijsopbouw van je dienstenaanbod.

En misschien wil je geen korting geven. Dat hoeft ook niet beslist. Dit lukt ook als je een bonus geeft.

Je visitekaartje inzetten is een heel simpele en gemakkelijk uitvoerbare marketing tactiek. Zo zijn er meer mogelijkheden die voor kleine ondernemers praktisch uitvoerbaar zijn en die ook resultaten geven, op voorwaarde dat het deel uitmaakt van een systeem.

Want natuurlijk ga je niet blind varen op een weggegeven visitekaartje. Je moet natuurlijk nog meer doen. Hier vind je een blog voor simpele marketingtips voor mensen die hun marketing zelf doen.

Visitekaartje inzetten en de juiste klanten aantrekken

Gemakkelijk uitvoerbare marketing tactiek

Besef dat dit verhaal natuurlijk helemaal niet gaat over een visitekaartje. Het visitekaartje is het middel. Waar het om gaat is dat je je klanten niet met lege handen weg laat gaan in de hoop dat ze anderen naar je toe gaan sturen.

Zorg dat je het makkelijk voor je klanten maakt om zich te ontpoppen als je ambassadeurs. Zo zijn er nog veel meer dingen die je kunt doen waardoor je marketing makkelijker gaat. Lees daar eens over in het stappenplan marketing starten.

Ik ben een erkende Get Clients Now!™ facilitator en als je een dienstverlener bent kan ik je helpen met marketing.

5 simpele tips om klanten te krijgen

Makkelijk toe te passen

Het visitekaartje in dit verhaal was van Nicolette en Eddie van www.thehorsefarm.nl en de uitgelichte afbeelding van Clker-Free-Vector-Images.

Heb je een vraag over dit artikel? Kijk dan even of de comments nog open staan en dan kun je je vraag hier stellen.

Gepubliceerd op: 1-9-2013
Voor het laatst bijgewerkt op: 24-4-2022

Ken je iemand voor wie dit interessant is?

Visitekaartje inzetten en de juiste klanten aantrekken was last modified: by

Laat een reactie achter

Heb je een vraag over dit artikel of een aanvulling? Je kunt hier reageren en vink het vakje aan als je mijn antwoord in je mailbox wilt ontvangen. Je kunt hier uitsluitend vragen stellen die over de inhoud van dit artikel gaan.