Voorwaardelijke content en dynamische content

voorwaardelijke en dynamische content
Je bent hier: Home » Blog » Mailchimp Specialist » Mailchimp merge tags » Voorwaardelijke content en dynamische content


Voorwaardelijke content in Mailchimp is een fantastisch leuke manier om je e-mails hoogst persoonlijk te maken. Want je kunt met voorwaardelijke content zelf bepalen welke delen van je nieuwsbrief zichtbaar zijn voor je verschillende abonnees.


FAQ

Wat is voorwaardelijke of dynamische content?

Voorwaardelijke of dynamische content is content die zichtbaar is voor een deel van je abonnees en die onzichtbaar is voor de rest van je abonnees.

Welke versie van Mailchimp heb je nodig voor voorwaardelijke content?

Voorwaardelijke content kan in alle versies van Mailchimp

In welke versies van Mailchimp kan dynamische content?

Voor dynamische content heb je Mailchimp Standard of Premium nodig.


Voorwaardelijke content en dynamische content

Voorwaardelijke content had Mailchimp al jaren. Maar niemand gebruikte het want dat was veel te moeilijk. Om voorwaardelijke content te plaatsen moet je een template coderen en dat was voor de meeste mensen niet haalbaar.

Dynamische content

Mailchimp heeft dit ook begrepen, daarom hebben ze dit veel makkelijker en haalbaarder gemaakt voor gebruikers van Mailchimp Standard en Premium.

Voorwaardelijke content

Voor alle andere versies van Mailchimp is de situatie ongewijzigd: je kunt voorwaardelijke content plaatsen, maar je moet wel weten hoe dat moet en makkelijk is het niet.


Voorwaardelijke content met merge tags

Voorwaardelijke content met merge tags is een geavanceerde manier van mailen. Dit doe je niet zomaar vanzelf natuurlijk en je moet je e-mail ook goed testen. Maar dan heb je ook wel iets.

Als je je e-mails door mij laat maken, dan kun je voorwaardelijke content gebruiken als je dat wilt.

Als je je e-mails zelf maakt

Als je je e-mails zelf maakt en hulp wilt bij het maken van nieuwsbrieven met voorwaardelijke content, bereid je hier dan als volgt op voor:

  1. Zorg eerst dat je account goed is ingedeeld met groepen.
  2. Maak een aantal e-mailadressen voor jezelf aan en zorg dat er in elke groep een adres van jezelf zit.
  3. Cluster die adressen van jezelf met een tag.
  4. En maak een afspraak voor een uur Mailchimp coaching, dan gaan we een template coderen.

Dit gecodeerde template kun je keer op keer gebruiken en als je “het kunstje” eenmaal kent dan is het moeilijk meer.

Makkelijker

Het kan ook makkelijker. Als je je nieuwsbrieven laat maken kun je voorwaardelijke content er als extra optie bij inkopen.


Voorwaardelijke content met merge tags

Als zoiets wilt doen in je nieuwsbrief ga dan eerst na of je lijst echt helemaal goed in orde en is ingericht met groepen waar je de voorwaardelijke content bij wilt inzetten. Als dat niet zo is, dan moet dat eerst. Ik kan echt niet als je adressen op verschillende lijsten staan of als je je adressen georganiseerd hebt met tags.

Als je Mailchimp graag zelf doet en eigenlijk helemaal niet begrijpt waar ik het nu over heb dan kun je veel hebben aan de handleiding voor Mailchimp op deze website.


Meer over Mailchimp

pijltje
Voorwaardelijke content en dynamische content was last modified: by

Ik ben een erkende Mailchimp specialist en ik kan je ondersteunen met Mailchimp.

Judith minicursus MailChimp

Judith de Vries

Helpt dienstverleners met marketing

Get Clients Now!™ facilitator, Mailchimp expert, MailerLite expert, goed in SEO en je kunt nog met me lachen ook.

Voorwaardelijke content en dynamische content was last modified: by
Voorwaardelijke content en dynamische content was last modified: by