Voorwaardelijke content met merge tags

Voorwaardelijke content

Voorwaardelijke content met merge tags is een fantastisch leuke manier om je e-mails hoogst persoonlijk te maken. Want je kunt hiermee een hoogst persoonlijke boodschap toevoegen die bedoeld is voor 1 abonnee.

Op voorwaarde dat je de codering goed doet, ziet alleen die ene abonnee je boodschap. Alle anderen krijgen je nieuwsbrief gewoon, maar zonder die persoonlijke boodschap.

Hoe werkt dat?

Waarschijnlijk weet je hoe je een voornaam van je abonnee in je nieuwsbrief kunt zetten. Dat doe je door een stukje code in je nieuwsbrief te zetten. En Mailchimp vervangt dat stukje code dan door de voornaam van de abonnee.

Dit is net zoiets, je vertelt aan Mailchimp dat hij een stukje tekst alleen mag laten zien aan iemand met een specifiek e-mailadres.

Dit kan met alle versies van Mailchimp.

Voorwaardelijke content met merge tags

Allemaal leuk en aardig dat dit kan, maar de vraag is natuurlijk: waarom zou je zoveel moeite willen doen om een persoonlijke boodschap toe te voegen voor 1 abonnee?

Hot prospect

Nou, dat is toch eigenlijk heel simpel. Hoe persoonlijker een contact is, hoe meer kans je hebt dat het lukt om die persoon over de streep te trekken waardoor hij je klant wordt. Dus zet eens een hoogst persoonlijke boodschap in je nieuwsbrief voor iemand die bijna klant is en die nog maar een heel klein beetje hofmakerij nodig heeft.

Ontwerp je tekst zorgvuldig, want zoiets heeft natuurlijk alleen effect als het voor de ontvanger onmiskenbaar duidelijk is dat die boodschap voor hem of haar is.


Voorwaardelijke content met merge tags

Voorwaardelijke content met merge tags is een geavanceerde manier van mailen. Dit doe je niet zomaar vanzelf natuurlijk en je moet je e-mail ook goed testen. Maar dan heb je ook wel iets.

Ik wil hiermee niet suggereren dat je je hele nieuwsbrief vol met persoonlijke boodschappen moet gaan zetten. Dan kun je beter een gewone e-mail sturen.

Maar het kan wel een “special effect” hebben als je in je nieuwsbrief een hot prospect een liefdesverklaring stuurt.

Hoe doe je het?

Dat is een eenmalig optreden van mijn kant, want daarna heb je een template met die code er in en je weet dan ook hoe je die code kunt veranderen als je een andere boodschap wilt meesturen naar een andere prospect.

Je bent hier: Home » Mailchimp » Mailchimp merge tags » Voorwaardelijke content met merge tags
Voorwaardelijke content met merge tags was last modified: by

Auteursrecht afbeelding: Anna

Voorwaardelijke content met merge tags was last modified: by

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *