waarom zou iemand mij inhuren

Waarom zou iemand mij inhuren? Unique selling points

Waarom zou iemand mij inhuren?

Unique selling points

Als je je serieus afvraagt waarom iemand jou zou inhuren, dan zou je dat aan je huidige klanten kunnen vragen. Want zij weten dat als geen ander.

Maar jij stelt jezelf nu deze vraag omdat je ziet dat er zoveel mensen zijn die hetzelfde doen als jij. Dus waarom zouden ze dan kiezen voor jou? Om het antwoord op deze vraag te vinden moet je net ietsje verder kijken dan alleen datgene dat je doet voor je werk.

Waarom jij?

Iedereen doet wat ik doe

Er zijn bijvoorbeeld heel veel coaches en zolang je jezelf als alleen als coach ziet, zul je jezelf onzeker voelen en je blijven afvragen: Waarom ik? Maar wat je dan over het hoofd ziet, is dat extra dingetje dat jij hebt en waarin jij je onderscheidt van andere coaches.

Er zijn bijvoorbeeld wel heel veel coaches, maar zijn er ook heel veel coaches die een zorgintensief kind hebben en die andere ouders helpen om tijd voor zichzelf te vinden naast het werk en naast het zorgen voor het kind?

Zijn er heel veel coaches die de problemen met heimwee door emigratie en immigratie aan den lijve ondervonden hebben doordat 3 generaties in de familie heen en weer geëmigreerd en geïmmigreerd zijn?

En er zijn heel veel coaches die anderen helpen en vaak is het resultaat meer zelfvertrouwen. Maar zijn er ook veel coaches die gespecialiseerd zijn in het versterken van zelfvertrouwen?

En dit gaat niet alleen over coaches. Er zijn ook massa’s songwriters. Maar hoeveel mensen schrijven de liedjes ad hoc ter plaatse bij een congres of symposium?

Waarom zou iemand mij inhuren?

Specialisatie en doelgroep

Het gaat dus om het verschil tussen al die anderen en jou. En dat verschil is er altijd, want mensen zijn uniek. Dat verschil moet je voor het voetlicht brengen, want zonder dat verschil maakt het niet uit wie ze kiezen.

We hebben het nu dus over specialisatie en doelgroep. Zonder specialisatie en doelgroep kun je geweldig goed zijn in je vak, maar niemand ziet het. Voor de wereld zie je er dan uit als een grijze muis die er precies hetzelfde uitziet als al die andere grijze muizen.

Waarom zou iemand mij inhuren?

Unique selling points

Misschien vind je dit allemaal leuk en aardig, maar dat heb je allemaal al gedaan en je hebt gewoon geen klanten en je wilt weten wat je hieraan moet doen.

Als jij wel een specialisatie en wel een doelgroep gekozen hebt, maar geen klanten hebt, dan moet je oplossing van je probleem zoeken in het herkwalificeren van je niche of het kiezen van effectievere marketingmethoden.

Een niche kan erg aantrekkelijk lijken, maar in de praktijk gewoon te klein of te groot zijn. Of er zijn andere problemen met de niche: mensen willen bijvoorbeeld wel hulp, maar hebben er geen geld voor over.

En als ze er geen geld voor over hebben, kan ook liggen aan de verpakking van je diensten, kortom, er kunnen talloze oorzaken zijn waardoor je geen klanten hebt.

De oplossing is dan meestal niet dat je blijft wachten tot het goed komt, want door wachten komt het niet goed tenzij je bedrijf je bedrijf nog maar 3 maanden bestaat of zoiets, want als je alles doet wat je moet doen, moet je het ook tijd geven om te groeien.

Maar als dat niet aan de orde is, dan moet je actie nemen en niet op hetzelfde spoor verder gaan.

Ken je iemand voor wie dit interessant is?

Gepubliceerd op: 29-11-2021
Voor het laatst bijgewerkt op: 9-12-2021