Home » Blog » Marketing blog » Wanneer ben je succesvol?
wanneer ben je succesvol?

Wanneer ben je succesvol?

Wanneer ben je succesvol? Heb je daar wel eens over nagedacht? Want het is belangrijk dat je hierover niet in het duister tast. Besef dat er nooit iemand zal komen die je vertelt dat je succesvol geworden bent. Jij moet zelf bepalen wanneer je succesvol geworden bent. En dat moet je niet ad hoc doen. Als je succesvol wilt worden, dan moet je een plan hebben dat leidt naar succes. Want alleen dan ben je er zeker van dat het waar is.

Wanneer ben je succesvol?

Het valt mij op dat veel mensen die ik op les krijg wel degelijk succesvol willen worden, maar eigenlijk niet gedefinieerd hebben hoe dit er uitziet. Ze laten het impliciet. En dat is een slechte methode, want hij werkt niet. Deze methode kan niet werken, want je doet het op de gok en afhankelijk van je bui kun je je mening aanpassen.

Wat is succes?

Als je werkelijk succesvol wilt worden, dan moet je vooraf vaststellen wanneer je dat succes bereikt hebt. En het maakt niet uit hoe je je succes wilt meten: in harde euro’s, in aantallen klanten of in aantallen facturabele uren. Dat is allemaal goed: als je je succes maar meetbaar maakt.

En als je hebt vastgesteld wanneer je succesvol bent, ga je tussenstapjes vaststellen voor je verschillende marketingmethoden:

Hoeveel dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse bezoekers heeft je website op het moment dat je succesvol bent? Welk percentage hiervan wordt klant?

Hoeveel connecties heb je op de verschillende social media platforms waar je actief bent als je succesvol bent? En hoeveel likes krijgen je posts op het moment dat je succesvol bent? Hoeveel klanten brengen de social media je?

Hoe groot is je mailinglijst op het moment dat je succesvol bent? En wat is de conversie van je e-mails? Hoeveel mensen worden klant nadat je een e-mail hebt verstuurd?

Omzet

Hoeveel omzet heb je jaarlijks op het moment dat je succesvol bent? En wat houd je daaraan over?

Wanneer heb je succes?

Afhankelijk van hoe je je marketing hebt vormgegevens moet je de relevante cijfers vooraf vaststellen. Niet achteraf.

Want als je achteraf ontdekt dat je best een leuke omzet gedraaid hebt, dan is dat wel fijn, maar dan kun je onderweg niet bijsturen. Pas als je precies weet wat je doelen zijn, kun je sturen om die doelen ook daadwerkelijk te behalen.

Ik ben een Get Clients Now!™ facilitator en ik help je graag met helder te krijgen wanneer je succes hebt.

Marketing voor diensten

Ik stuur regelmatig tips rond over dienstenmarketing. Hier kun je je inschrijven en dan krijg je als eerste 5 makkelijk toepasbare tips om meer klanten te krijgen.

Gepubliceerd op: 22-8-2022
Voor het laatst bijgewerkt op: 11-9-2022

Ken je iemand voor wie dit interessant is?