Bijgewerkt op 11 augustus 2023
Ik kan niet in mijn Mailchimp account
Het was nog heel vroeg in de ochtend dat ik een e-mail kreeg: Help, ik kan niet meer in mijn Mailchimp account. Dat kan verschillende oorzaken hebben en zoiets is altijd moeilijk op te lossen.
Waarom kun je niet in je Mailchimp account
Deze gebruiker had zijn Mailchimp account naar behoren goed beveiligd. Hij gebruikte hiervoor Google Authenticator.
Dat is een 2-staps login. Telkens als je in wilt loggen moet je eerst een code ophalen uit de Google Authenticator. Hierdoor is je account niet alleen beveiligd met een gebruikersnaam en een wachtwoord, maar ook met een code die iedere keer anders is.
Deze code moet je ophalen van je telefoon. Een account dat op deze wijze beveiligd is, is dus veel beter beveiligd dat een account waar je in kunt als je een gebruikersnaam en een wachtwoord hebt.
Maar toen werd de telefoon vernieuwd. En Google Authenticator matchte niet meer met het Mailchimp account. Om dit op te lossen had de gebruiker Google Authenticator gerefresht. En toen waren de rapen en kreeg ik een wanhopige e-mail.
Ik kan had natuurlijk ook geen idee hoe je dit kunt oplossen, want als je zoiets hebt kun je niet alleen niet meer in je account, je kunt ook geen hulp meer vragen want je kunt niet inloggen.
Probleem diezelfde avond opgelost
Gisteren probleem met Mailchimp, kwam via Facebook bij Judith uit. Ik heb haar mailtje gestuurd en ondanks dat het 2e Paasdag was, kreeg ik vrij snel een antwoord. Mijn probleem was nog diezelfde avond opgelost! Dank je Judith, je bent een kanjer! Karin
Hulp van Mailchimp
Maar ik kon natuurlijk nog wel in mijn account, dus ik kon ook om hulp vragen en dat heb ik gedaan. En als jij dit artikel leest omdat op zoek bent naar een oplossing voor een soortgelijk probleem, ga dan naar dit contactformulier. Verifieer je gebruikersnaam en je wachtwoord en laat je verder helpen door het team van Mailchimp.
Ik ben een Mailchimp Pro partner en ik kan je soms zelfs met het onmogelijke helpen.