Bijgewerkt op 11 augustus 2023
Ik kan niet in mijn Mailchimp account
Het was nog heel vroeg in de ochtend dat ik een e-mail kreeg: Help, ik kan niet meer in mijn Mailchimp account. Dat kan verschillende oorzaken hebben en zoiets is altijd moeilijk op te lossen.
Waarom kun je niet in je Mailchimp account
Deze gebruiker had zijn Mailchimp account naar behoren goed beveiligd. Hij gebruikte hiervoor Google Authenticator.
Dat is een 2-staps login. Telkens als je in wilt loggen moet je eerst een code ophalen uit de Google Authenticator. Hierdoor is je account niet alleen beveiligd met een gebruikersnaam en een wachtwoord, maar ook met een code die iedere keer anders is.
Deze code moet je ophalen van je telefoon. Een account dat op deze wijze beveiligd is, is dus veel beter beveiligd dat een account waar je in kunt als je een gebruikersnaam en een wachtwoord hebt.
Maar toen werd de telefoon vernieuwd. En Google Authenticator matchte niet meer met het Mailchimp account. Om dit op te lossen had de gebruiker Google Authenticator gerefresht. En toen waren de rapen en kreeg ik een wanhopige e-mail.
Ik kan had natuurlijk ook geen idee hoe je dit kunt oplossen, want als je zoiets hebt kun je niet alleen niet meer in je account, je kunt ook geen hulp meer vragen want je kunt niet inloggen.
Binnen een uur weer helemaal bij!
Afgelopen week een zeer goed uur Mailchimp coaching met Judith gehad. Ze pakt de vraagstelling duidelijk en efficiënt bij de horens en leidt je zo naar een oplossing. Er is tijd voor vragen en toen we binnen het uur mijn vraagstelling hadden doorlopen was er nog tijd voor een aantal tips van Judith. Iets waar ik al zo lang mee worstel binnen een uur opgelost!
Ik raad iedereen die tegen Mailchimp vragen aanloopt en hier zelf niet uitkomt gewoon een uur support met Judith te reserveren. Dit scheelt een hoop ergernis en je kan daarna weer up-to-date aan de slag. Bedankt Judith! Sherida
PS: de diverse gratis cursussen zijn ook aan te raden. Op aanraden van Judith volgde ik in een uurtje de cursus over de nieuwe inline editor waarna ik direct mijn nieuwsbrief in de nieuwste editor opmaakte. Aanrader!
Hulp van Mailchimp
Maar ik kon natuurlijk nog wel in mijn account, dus ik kon ook om hulp vragen en dat heb ik gedaan. En als jij dit artikel leest omdat op zoek bent naar een oplossing voor een soortgelijk probleem, ga dan naar dit contactformulier. Verifieer je gebruikersnaam en je wachtwoord en laat je verder helpen door het team van Mailchimp.
Ik ben een Mailchimp Pro partner en ik kan je soms zelfs met het onmogelijke helpen.