Nieuwsbrief is een werktitel

Nieuwsbrief is een werktitel

Nieuwsbrief is een werktitel en dus niet de naam van je nieuwsbrief. Bijna alle mensen die weinig ervaring hebben online marketing maken als het om e-mailmarketing gaat dezelfde fout: ze noemen hun nieuwsbrief “nieuwsbrief”.

Maar nieuwsbrief is een werktitel, het is niet de naam van je nieuwsbrief. Zoals Dagblad De Telegraaf, het NRC en de Volkskrant kranten zijn, maar ze noemen zichzelf niet “krant”.

En zo zijn er ook talloze tijdschriften die allemaal een naam hebben. Ze noemen zichzelf niet “tijdschrift”.

Precies zo als de verschillende kranten en tijdschriften een naam hebben, zo zou jouw nieuwsbrief ook een naam moeten hebben.


Nieuwsbrief is een werktitel

Het is geen goed idee om je nieuwsbrief “nieuwsbrief” te noemen want:

  • met deze naam is het lastig jouw nieuwsbrief te onderscheiden van alle andere nieuwsbrieven
  • de term “nieuwsbrief” doet veel mensen denken aan spam

Als je de term “nieuwsbrief” voor jouw nieuwsbrief blijft gebruiken, zul je minder inschrijvingen krijgen dan wanneer je je nieuwsbrief een leuke naam geeft. Beschouw “nieuwsbrief” daarom als een werktitel.


Verkoop je nieuwsbrief

Als je werkelijk inschrijvingen voor je nieuwsbrief wilt, dan moet je “nieuwsbrief” als een werktitel beschouwen en ‘m anders noemen.

En eigenlijk zou je helemaal niet moeten vragen of mensen zich willen abonneren op je nieuwsbrief, want mensen willen geen nieuwsbrieven.

Dat mensen geen nieuwsbrieven willen is niet erg, want als je je abonnees leuke tips stuurt, blijken ze je nieuwsbrief vaak bij nader inzien toch op prijs te stellen: ze openen en klikken op de links.

Maar je moet een abonnement op een nieuwsbrief “verkopen”. Hierbij maakt het niet uit dat het om een gratis abonnement gaat. Evengoed moet je het abonnement verkopen.


Verkoop een abonnement

Er is een eenvoudige manier om een dergelijk abonnement te verkopen: verkoop niet het abonnement als de hoofdmoot maar verkoop je weggever als de hoofdmoot.

Maak een weggever die mensen graag willen hebben en verkoop je weggever. En vertel erbij dat ze bij de inschrijving voor de weggever ook nog eens tips krijgen.

Vermom je weggever zodat hij er zo onschuldig en aantrekkelijk uitziet dat mensen ‘m willen hebben. En verwerf zo de toestemming om te mogen mailen.


E-mailstrategie

Een verkeerde naam voor je nieuwsbrief is een veelvoorkomende fout, zoals ik hierboven al vertelde. Als je een training e-mailstrategie bij me volgt dan hoef je niet met vallen en opstaan te leren het beter te doen dan je concurrent.


Strategisch mailen

de waarde van je mailinglijst

Al je nieuwsbrieven naar iedereen mailen is zeer beslist géén recept voor succes.

Als je werkelijk succesvol wilt gaan mailen, kom dan voor een individuele training e-mailstrategie. Dan leer ik je wat je hierover moet weten.

Lees er meer over >>


Je bent hier: Home » Marketing » E-mail marketing » E-mailstrategie » Nieuwsbrief is een werktitel
Nieuwsbrief is een werktitel was last modified: by

Nieuwsbrief is een werktitel: met dank aan ArtsyBee voor de uitgelichte afbeelding.

Nieuwsbrief is een werktitel was last modified: by

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *